کد خبر: ۱۰۵۶۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۹۹

بمب افکن های روسی مرکز خودروهای انفجاری داعش در سوریه را منهدم کردند


 ایرنا نوشت: جنگنده بمب افکن های روسیه در ادامه عملیات خود علیه مراکز و مواضع تروریست ها در سوریه، امروز (پنجشنبه) موفق شدند یک کارگاه اصلی تجهیز و کارگذاری مواد انفجاری در خودروها را برای اجرای عملیات انتحاری یا کنترل از راه دور نابود کنند.

به گزارش ایرنا، بر اساس بیانیه وزارت دفاع روسیه، کارگاه منهدم شده در فهرست چندین موضع مورد حمله قرار داشت که با جمع آوری اطلاعات و پروازهای تجسسی و همچنین هماهنگی با ارتش سوریه در حومه شهر ادلب هدف قرار گرفت.
داعش استفاده از خودروهای انفجاری کنترل از راه دور را برای هدف قرار دادن پادگان ها، پایگاه های ایست و بازرسی جاده ای و شهری و همچنین کشتار مردم عادی قبل از حملات بزرگ خود استفاده می کند تا بتواند پیشروی های خود را سرعت بخشد.
مرکز اطلاع رسانی وزارت دفاع فدراسیون روسیه همچنین اعلام کرده که از دیروز تاکنون 24 پرواز برای بمباران مراکز داعش توسط هواپیماهای روسیه انجام شده که مهم ترین آنها ستاد عملیاتی تروریست ها، انبار مهمات آنها در اطراف شهر ادلب و همچنین مرکز فرماندهی سه طبقه و مستحکم داعش نزدیک سوریه بوده و به طور کامل منهدم شده است.
ارتش روسیه دیروز (چهارشنبه) و پس از کسب مجوز از شورای فدراسیون این کشور، عملیات بمباران مراکز داعش در سوریه را آغاز کرد.
براساس گزارش های انتشار یافته، نیروی هوایی روسیه از حدود 60 فروند جنگنده بمب افکن سوخو 24، 25 و 34 برای اجرای عملیات علیه تروریست ها بهره می گیرد.
آمریکا و انگلیس از اعضای اصلی کشورهای عضو اردوگاه ضدسوری که از چهار سال پیش تسلیح و تجهیز تروریست های افراطی و تکفیری بویژه اعضای گروه داعش و جبهه النصره را علیه دولت سوریه ساماندهی و به خاک سوریه گسیل کردند، از عملیات بمباران روسیه ابراز نگرانی کرده و این اقدامات را خطرناک خوانده اند.
روسیه نیز اعلام کرده است که حدود یک سال عملیات هوایی گروه ائتلاف آمریکایی علیه داعش نه تنها تاثیری نداشته است، بلکه حتی این گروه توانسته در مناطق دیگری از خاک عراق و سوریه پیشروی کند.