کد خبر: ۱۰۵۶۲۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۱۱

وزیر خارجه فرانسه: مذاکرات درباره سوریه با حضور بشار اسد آغاز می شود


لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه در کنفرانس مطبوعاتی در سازمان ملل گفت، عملیات انتقال قدرت سیاسی در سوریه با بشار اسد آغاز می شود و بدون وی پایان می یابد.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه القدس العربی چاپ لندن، فابیوس از پاسخ دادن به پرسش هایی که به مساله فلسطین که اکنون در حال گذار سیاسی است، خودداری کرد و سوریه را محور مطالب خود قرار داد.

وی با دخالت در مسایل داخلی سوریه و خدشه به حاکمیت یک کشور مستقل، گفت: می دانیم که نقطه شروع راه حل سیاسی سوریه انتقال حاکمیت است که باید با مشارکت بشار اسد آغاز شود و بدون وی به پایان برسد و این موضع غرب است که تاکید دارد در آینده سوریه بشار اسد جایی ندارد.

فابیوس از عملیات نظامی روسیه در شمال سوریه و هدف قرار دادن تروریست های داعش استقبال کرد و گفت: داعش دشمن خطرناکی است و عملیات نابود کردن و شکست دادن آنان از اولویت های اصلی است.

وزیر خارجه فرانسه شروطی را برای طرف هایی که در حملات علیه داعش شرکت می کنند، برشمرد، شامل:

 1- حمله به تروریست های داعش

 2- حمله به گروه های تروریستی دیگر مانند جبهه النصره و 3- جلوگیری از تلفات در میان غیر نظامیان.

فابیوس گفت که روسیه، فرانسه را از شروع عملیات هوایی در سوریه مطلع نکرده است.
ارتش روسیه دیروز (چهارشنبه) و پس از کسب مجوز از شورای فدراسیون این کشور، عملیات بمباران مراکز داعش در سوریه را با حدود 60 فروند جنگنده بمب افکن سوخو آغاز کرد.

آمریکا همراه یک ائتلاف غربی عربی ضدسوری از چهار سال پیش تسلیح و تجهیز تروریست های افراطی و تکفیری بویژه اعضای گروه داعش و جبهه النصره را علیه دولت سوریه ساماندهی و به خاک سوریه گسیل کردند.

کشورهای حامی تروریست ها ، اینک از عملیات بمباران مواضع تروریست ها از سوی روسیه ابراز نگرانی کرده و این اقدامات را خطرناک خوانده اند.

روسیه نیز اعلام کرده است که حدود یک سال عملیات هوایی گروه ائتلاف آمریکایی علیه داعش نه تنها تاثیری نداشته است، بلکه حتی این گروه تروریستی توانسته است در مناطق دیگری از خاک عراق و سوریه پیشروی کند.
منبع: ایرنا