کد خبر: ۱۰۵۶۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۳۸

ادعای رویترز: صد‌ها نظامی ایران وارد سوریه شدند



فرارو- خبرگزاری رویترز در گزارشی ادعا کرده است که صد‌ها نیروی نظامی ایران ظرف ۱۰ روز گذشته وارد سوریه شده‌اند تا همراه با نیروهای وفادار به بشار اسد و گروه حزب‌الله لبنان آماده عملیات زمینی علیه مخالفان رژیم دمشق شوند.

رویترز مدعی است که این خبر را از دو منبع لبنانی کسب کرده است و عملیات زمینی این نیرو‌ها در سوریه قرار است با پشتیبانی جنگنده‌های روسی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، یکی از این منابع که آشنا به اوضاع سیاسی و نظامی سوریه است، گفته که «حملات هوایی (روسیه) در آینده نزدیک با پیشروی زمینی نیروهای دولتی سوریه و متحدان آن همراه خواهد شد».

به گفته وی، «عملیات زمینی پیش رو احتمالاً در مناطق حماه و ادلب [در شمال غربی سوریه] انجام خواهد شد».

این دو منبع گفته‌اند که هدف از عملیات یاد شده بازپس گیری مناطق تصرف شده از سوی شورشیان مخالف بشار اسد است.

مناطقی که قرار است با عملیات زمینی نیروهای بشار اسد و ایران همراه با پشتیبانی هوایی روسیه بازپس گرفته شوند، در شمال غربی سوریه هستند که اوایل سال جاری میلادی با پیشروی سریع تروریست ها  به کنترل آن‌ها در آمد.

منبع دوم رویترز درباره اعزام نیروهای ایرانی به جبهه سوریه ادعا کرد: «پیشقراولان نیروی زمینی ایران وارد سوریه شده‌اند: سربازان و افسران برای شرکت در این نبرد. آن‌ها مشاور نیستند... منظور ما صد‌ها نیروی مجهز به تجهیزات و سلاح است. قرار است تعداد بیشتری به آن‌ها بپیوندند».

وی افزوده است که نیروهای عراقی نیز در این عملیات مشارکت خواهند کرد.

این در حالی است که هیچ یک از مقامات کشورمان تاکنون نسبت به این گزارش واکنش نشان نداده اند.