کد خبر: ۱۰۵۶۹۰
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۰۲۷

حسین شریعتمداری: مجلس توافق را رد کند، اتفاقی نمی افتد!

مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه امیدوار هستم مجلس برجام را یکجا رد کند، گفت: این فقط یک نگاه ایده‌آل و شعارگونه نیست بلکه نگاهی مبتنی بر واقعیت است.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با بیان اینکه امیدوار هستم مجلس برجام را یکجا رد کند، گفت: این فقط یک نگاه ایده‌آل و شعارگونه نیست بلکه نگاهی مبتنی بر واقعیت است.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان که در چهارمین روز تحصن چندین دلواپس مقابل مجلس شورای اسلامی در بین متحصنین حاضر شد با بیان اینکه امیدوار هستم مجلس برجام را یکجا رد کند، گفت: این فقط یک نگاه ایده‌آل و شعارگونه نیست بلکه نگاهی مبتنی بر واقعیت است.

شریعتمداری با اشاره به اهمیت حضور نیروهای انقلابی در صحنه گفت: از نخستین روزهای بعد از انقلاب اسلامی همین نیروهای پاک، به تعبیری نیروهای کف خیابان، از باشعورترین و با بصیرت‌ترین افراد جامعه هستند و موقع نیاز در صحنه‌اند و در مواقع دیگر هم توقعی ندارند.

مدیر مسئول کیهان  افزود: یک موقعی می‌گفتند که بسیجی بی ترمز هستند، من در پاسخ آن ها می‌گفتم رفاه طلبی و آسایش گرایی ترمز شماست و بسیجی ها این ترمز را ندارند.

وی در ادامه با اشاره به بی معنی بودن قبول مشروط برجام گفت: بعضی از دوستان ما می‌گویند ما برجام را با برخی شروط می‌پذیریم، ببینید شرط یا به تعبییر حقوقی تحفظ زمانی است که معاهده چندجانبه باشد و چند طرف در آن شرکت داشته باشند، اما در معاهدات دوجانبه شرط نیست، به این معنی که در معاهده دوجانبه می‌گویید من این را نمی‌پذیرم یا می‌پذیرم ، یا همه‌اش را قبول دارم یا اصلا قبول ندارم اما اینکه در مورد برجام بگوییم بخشی را قبول داریم و بخشی را نه بی‌معنی است .

شریعتمداری تصریح کرد: دوستان می‌گویند بیانیه دادیم و این بیانیه در سازمان ملل ثبت شد، دوستان بیانیه ندهند، چرا که این بیانیه صرفا برای ثبت در تاریخ است و کارکرد دیگری ندارد، وقتی موقع عمل برسد شما باید همه تعهدات را اجرا بکنید.

مدیرمسئول کیهان  ادامه داد: دوستان دولت پاسخ نقدها را ندادند و عمدتا به کلی گویی پرداختند.

وی ضمن بازخوانی مواضع مرحوم مدرس در مجلس مشروطه گفت: به قول مدرس چرا باید ما از ترس مرگ خودکشی کنیم؛ اگر می دانیم که برجام برای ما فاجعه آفرین است باید آن را دربست رد کنیم و مطمئن هم باشید هیچ اتفاقی نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه بهترین گزینه رد برجام است و نگران هیچ چیز هم نباید بود، از نفوذ از طریق برجام ابراز نگرانی کرد و گفت: قضیه هسته‌ای تابلوی چالش است، موضوع اصلی هسته‌ای نیست، نگرانی دشمن از اقتدار ایران بعنوان قدرت اول منطقه‌ای است.

شریعتمداری خاطرنشان کرد:‌ چند وقت پیش خبرنگار واشنگتن پست به دفتر کیهان آمد و پرسید که چرا شما معتقدید که در مذاکرات منافعتان تضمین نمی‌شود، گفتم چون نمایندگان شما در میز مذاکرات دنبال پرونده هسته‌ای نیستند، بلکه دنبال مسئله یمن و سوریه هستند.

مدیرمسئول کیهان با اشاره به سخنان اخیر رهبری در ماجرای کشتار منا گفت: موضع رهبری در مورد منا موضع سختی بود، آقا با کسی شوخی ندارند و پای مسائلی که مطرح کردند ایستاده‌اند. پیام آقا تایید دیگری بود بر آنچه که در مقاطع مختلف در چند ماه اخیر مطرح کرده اند که رویای دشمن تسلیم شدن ماست، اما این را نمی‌بینند، همینطور نیز موضع ما تغییری نمی‌کند.

وی در پایان ضمن تاکید بر گزینه رد برجام در مجلس گفت: اینکه دشمن می‌گوید گزینه نظامی روی میز است و برخی باور دارند که سایه ی جنگ را دور کرده‌اند صحیح نیست، همانطور که حضرت آقا فرمودند ما در اوج اقتدار هستیم، لذا بهترین گزینه رد برجام است.