کد خبر: ۱۰۵۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۳۳۹
فاجعه منا همچنان قربانی می گیرد؛

آزمایش ۴ حاجی مشکوک به کرونا منفی بود/ فوت یکی از حاجیان در شب گذشته

رییس مرکز اورژانس کشور از فوت یکی از حاجیان در شب گذشته بر اثر بیماری زمینه‌ای خبر داد.
 رییس مرکز اورژانس کشور از فوت یکی از حاجیان در شب گذشته بر اثر بیماری زمینه‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، امین صابری‌نیا (رییس مرکز اورژانس کشور) با اشاره به بازدید پیش از ظهر خود از «بیمارستان یافت‌آباد» که مصدومان حادثه منا و مکه به آنجا منتقل شده بودند، درباره آخرین وضعیت روند درمان حجاج گفت: با توجه به اینکه چند روز از بستری شدن حجاج مصدوم گذشته بود، تصمیم گرفتیم یک بررسی از روند درمان و میزان رضایت حجاج از اقدامات درمانی داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ نفر از حاجیان در بیمارستان یافت آباد بستری هستند، گفت: چهار حجاج ما که مشکوک به کرونا ویروس بودند و علائم تنفسی داشتند، با آزمایشات انجام شده مشخص شد که خوشبختانه این ویروس را ندارند و آزمایشات منفی بوده است.

رئیس اورژانس کشور که با ایلنا گفتگو می کرد، ادامه داد: متاسفانه یکی از حاجیان ما به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای کنسر و به دنبال آن عفونت شدید شب گذشته فوت شد و پرسنل بیمارستان هرچه تلاش کردند که وضعیت را به حالت عادی برگردانند، نتوانستند.

صابری‌نیا با بیان اینکه بقیه حجاج از خدمات درمانی رضایت داشتند، خاطرنشان کرد: روند درمان حجاج همچنان ادامه دارد.

رئیس اورژانس کشور ادامه داد: یکی دیگر از حاجیان ما که در حادثه منا مصدوم شده بود به دلیل ضربه شدیدی که به قفسه سینه و شکم ایشان وارد شده بود، در حال حاضر تحت مراقبت ویژه قرار دارد.

وی در ادامه اظهار امیدواری کرد که حجاج مصدوم تا سه، چهار روز آینده مرخص و به کانون خانواده بازگردند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه تا دقایقی دیگر از بیمارستان محب که چندتن از حجاج مصدوم ما در آنجا نگهداری می‌شوند؛ بازدید خواهیم کرد، گفت: در کنار ما دکتر چرخ‌ساز؛ رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر حضور دارند تا از ادامه روند درمان حجاج که توسط سازمان پزشکی حج به بیمارستان‌ها فرستاده شده‌اند، اطلاعی داشته باشند.

صابری‌نیا در پاسخ به این سوال که آیا امروز مابقی حجاج مصدوم به کشور بازمی‌گردند یا خیر؟ گفت: هنوز لیستی به ما داده نشده. ممکن هم است؛ لیستی به ما ارائه ندهند، اما در پروازی از حاجیان مصدوم ما حضور داشته باشند.

وی با بیان اینکه در تمامی ۱۹ فرودگاه کشور اورژانس مستقر است، اضافه کرد: ما نه تنها در تهران بلکه از سایر استان‌ها تعدادی از مصدومان مکه را به بیمارستان منتقل کرده‌ایم؛ از جمله گرگان ۴ بیمار، مازندران ۳ بیمار، شیراز یک بیمار.