کد خبر: ۱۰۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۵۴

وزیر راه و شهرسازی: هیچ واسطه ای برای سرمایه گذاری نیاز نداریم/ خرید 500 هواپیما تا سال 1404

 وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام اقدامات و سرمایه‌گذاری ما مستقیم است و هر کسی که ادعا کرد که از طرف ما نمایندگی دارد، این ادعا را باور نکنید و هیچ واسطه‌ای برای سرمایه گذاری نیاز نداریم.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، عباس آخوندی در همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حمل‌ونقل، مسکن و شهرسازی اظهار داشت: فصل جدیدی از روابط سیاسی در منطقه آغاز و نظم نوینی ایجاد شده است و ایران به عنوان پیشتاز امنیت منطقه، به طور قطع نقش مهمی در حوزه توسعه، عمران و آبادی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به وضعیت ایران که هجدمین کشور در جهان از نظر جمعیت و وسعت است، افزود: میزان درآمد سرانه مردم ایران از نظر قدرت خرید حدود 15 هزار دلار است.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: ایران شانزدهمین کشور جهان از نظر ثبات در منطقه است و 88 درصد مردم ایران باسواد هستند. نرخ شهرنشینی 74 درصد است.

آخوندی با بیان این‌که پروژه‌های بسیار بزرگی را داریم، توضیح داد: در حوزه مسکن حدود 21 میلیون و 800 هزار خانوار در شهرها داریم و 6.2 میلیون خانوار در روستاها هستند. در سال‌های آینده باید حدود یک میلیون واحد مسکونی در سال تولید کنیم.

وی با اشاره به موقعیت ایران در جهان، متذکر شد: در حال حاضر 92 درصد حمل‌ونقل کشور جاده‌ای است که باید به 87 درصد کاهش یابد. سهم حمل‌ونقل هوایی نیز 0.1 درصد است که باید 10 برابر شودو به یک درصد افزایش یابد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که سال آینده ترمینال دوم فرودگاه امام راه‌اندازی می‌شود، گفت: نکته بسیار مهم این است که در فرودگاه امام شهر فرودگاهی داریم و کل پروژه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی را شروع خواهیم کرد.

آخوندی افزود: 7 فرودگاه بین‌المللی را در ایران دنبال می‌کنیم و پیش‌بینی کردیم 400 هواپیمای میان‌برد و دوربرد و 100 هواپیمای کوتاه برد را تا سال 1404 تامین کنیم.

وی اظهار داشت: نکته بسیار مهم، اراده سیاسی است که در دولت تدبیر و امید دنبال می شود و از همه سرمایه‌گذاران برای ساخت و آبادانی ایران دعوت می کنیم.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: تمام اقدامات و سرمایه‌گذاری‌مان مستقیم است و هر کسی که ادعا کرد که از طرف ما نمایندگی دارد، این ادعا را باور نکنید و هیچ واسطه ای برای سرمایه گذاری نیاز نداریم. ما سرمایه گذاری را برمبنای عدالت، شفافیت و پاکی و منافع مشترک ایجاد می کنیم.