کد خبر: ۱۰۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۷۸

ندیمی:پشت صحنه استیضاح آخوندی برای وجهه مجلس خوب نیست/ لرزان ترین استیضاح تاریخ با 13 امضاء


 عضو شورای مرکزی فراکسیون رهروان ولایت مجلس می گوید: استیضاح وزیر راه و شهرسازی پشت صحنه هایی دارد که برای وجهه مجلس خوب نیست.

ابوذر ندیمی در گفت و گو با خبرآنلاین با اشاره به جلسه استیضاح وزیر راه و شهرسازی که قرار است این هفته در مجلس برگزار شود، گفت: من هم اسامی موافقان استیضاح را دیده ام هم در جریان سئوالات آنها هستم و آنگونه که مشاهده کردم این استیضاح عمدتا دو سه محور دارد که یکی از آن ها کیفیت تغییر مدیرکل راه و شهرسازی یکی از استانهاست.

وی با بیان این که این استیضاح چند آفت و ضرر دارد، افزود: اولین آفت این استیضاح این است که ما بدانیم بعد از برکناری وزیر چه اتفاقی می افتد؟ و اینکه باید وزارتخانه سه ماه با سرپرست اداره شود و بعد از آن گزینه پیشنهادی چه کسی باشد؟ و آیا بتواند رای اعتماد نمایندگان را جلب کند؟ و در این مدت کار وزارتخانه معطل می ماند. اينها سوالاتی است که باید برای آن پاسخ قانع کننده داشته باشیم.

نماینده مردم لاهیجان در مجلس خاطرنشان کرد: علاوه بر این موارد، اگر مردم متوجه شوند که پشت صحنه استیضاح تغییر یک مدیر کل استانی بوده است، به ما چه می گویند؟ ضمن اینکه طبق قانون، نمایندگان حقی دخل و تصرف در عزل و نصب هاي وزارتخانه ها ندارند و قانون این مسئله را جزء اختیارات دولت تعریف کرده است.

وی تصریح کرد: با در نظر گرفتن مواردی که ذکر شد کاملا روشن است که هم پشت صحنه این استیضاح برای وجهه مجلس خوب نیست و خیلی بد است که ما نمایندگان وجه المصالحه تغییر مدیر کل یک وزارتخانه قرار بگیریم.  این مورد نمی تواند دلیل محکمی برای استیضاح يک وزير باشد.

ندیمی تاکید کرد: نباید وزیری دانشمند، زحمتکش، برنامه ریز، استراتژیست و موثر همچون وزیر راه و شهرسازی را برکنار کنیم. من این رویه را به هیچ وجه نمی پسندم و مخالف این نوع استیضاح ها هستم و به شدت از وزیر حمایت می کنم. معتقدم که وی جزء وزرای موفق، کاردان، کاربلد و اثر گذار دولت یازدهم بوده و هست.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اینکه اعضای کمیسیون عمران اعلام کرده اند که نامه رئیس کمیسیون برای استیضاح آخوندی، موضع هیچ یک از اعضای کمیسیون نبوده است، گفت: آقای هاشمی و رؤسای کمیسیون واجد اعلام آراء در مورد مباحث استیضاح نیستند و آن ها تنها می توانند نظرات را از دیدگاه استیضاح کنندگان مطرح کنند. چرا که استیضاح بیش از اینکه موضع کمیسیون باشد، موضع اشخاص است و ما در آن با اشخاص و اسامی آن ها به عنوان امضاء کننده استیضاح روبرو هستیم.

 وی تصریح کرد: استیضاح آخوندی با 13 امضاء، لرزان ترین استیضاح تاریخ است اگر دو سه امضاء راحذف کنیم، بساط استیضاح جمع می شود. ضمن اینکه در حال حاضر، دو سه نفر برای پس گرفتن امضای خود اعلام آمادگی کرده اند.

این عضو فراکسیون رهروان ولایت، همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا فضای انتخاباتی باعث این استیضاح ها شده است؟ گفت: بله اما این رویه به ضرر مجلس است، چون وقتی که رسانه ها تیتر می زنند دولت روحانی 15 کارته شد، يعني تعامل دولت و با مجلس خوب نیست. ضمن اینکه 15 کارته شدن دولت افتخار نیست و ما نباید خوشحال شویم که وزرای دولت زیاد کارت بگیرند.

وی تاکید کرد: ما با آمریکا و اروپا مذاکره می کنیم اما متاسفانه خودمان نمی توانیم با هم حرف بزنیم و مسائل فی ما بین دو قوه را حل و فصل کنیم.