کد خبر: ۱۰۵۷۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۸

حضور عراقچی در نشست وزرای گروه 15 در نیویورک


 سی و هشتمین نشست وزرای امور خارجه اعضای گروه 15 به ریاست سریلانکا در حاشیه هفتادمین اجلاس مجمع عمومی امروز در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه، دکترسید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه کشورمان ریاست هیات جمهوری اسلامی ایران را در این نشست برعهده داشت..

عراقچی در سخنرانی خود در این نشست ضمن اشاره به حادثه دلخراش منا، سیزده پیشنهاد را برای تقویت فعالیت های کاری این گروه ارائه کرد. وی همچنین با اشاره به اهمیت سند دستور کار 2030 برای توسعه پایدار ، آمادگی کشورمان را برای همکاری با اعضای گروه برای اجرای اهداف هفده گانه این سند براساس اولویت های کاری گروه مطرح کرد.

رئیس هیات کشورمان ضمن برشمردن ظرفیت های گروه بویژه در حوزه های همکاری های اقتصادی و گفتگوهای سیاسی، بر ضرورت تقویت همکاری های جنوب جنوب تاکید کرد. وی با تاکید بر تقویت همکاریهای گروه در حوزه انرژی، کشاورزی، زیست فناوری و جهانگردی از عضویت اعضای جدید در دیگر مناطق جهان شامل آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین حمایت کرد.

این گروه در سپتامبر سال 1989 میلادی تشکیل شد و هم اکنون متشکل از کشورهای هند، مالزی، جمهوری اسلامی ایران، آرژانتین، شیلی، کلمبیا، اندونزی، کنیا، مکزیک، نیجریه، پرو، سنگال، سریلانکا، ونزوئلا و زیمبابوه است.