کد خبر: ۱۰۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۳۳

دستور ویژه علی جنتی برای تئاتر


 ایسنا نوشت:معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دستور ویژه‌ی وزیر فرهنگ برای تأمین بودجه و تخصیص آن تا یکی دو هفته آینده به حوزه‌ی تئاتر خبر داد.

مدتی قبل در بازدید علی جنتی از روند بازسازی مجموعه‌ی تئاترشهر موضوعاتی درباره‌ی کُند بودن تعمیر سالن‌های تئاترشهر و کمبود بودجه‌ی حوزه تئاتر مطرح و اعلام شد که پیگیری‌هایی برای واگذاری امور بازسازی تئاترشهر به اداره‌ی کل هنرهای نمایشی انجام خواهد شد.

علی مرادخانی در این‌باره به خبرنگار ایسنا، گفت: در بازدید وزیر فرهنگ از مجموعه‌ی تئاترشهر این موضوع را مطرح کردیم که روند فعلی بازسازی تئاترشهر بسیار کند است و بهتر است کار به اداره‌ی کل هنرهای نمایشی سپرده شود تا از این طریق به نتیجه برسیم.

وی تأکید کرد: البته مشکل بزرگ در این مورد بودجه است که در دولت پیگیری‌هایی را برای تخصیص بودجه انجام می‌دهیم.

مرادخانی با بیان اینکه معاونت هنری و اداره‌ی کل هنرهای نمایشی بهره‌بردار اقدامات انجام شده در تئاترشهر هستند، ادامه داد: ما به دنبال این هستیم تا کار با تعجیل بیشتری انجام شود و دو سالن مجموعه تئاترشهر، یعنی «قشقایی» و «سایه» سریع‌تر به طور کامل تکمیل شوند.

او با اشاره به اینکه از پیمانکاری که تاکنون بازسازی تئاترشهر را انجام داده بود خواسته شد تا با توجه به شناختی که وجود دارد کار را دنبال کند، افزود: یکی از گرفتاری‌های بزرگ ما در حوزه‌ی تئاتر همین است که بسیاری از ساختمان‌ها قدمتی بیش از 45 سال دارند و به همگی باید رسیدگی شود.

معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه به زودی نشستی برای بررسی بیشتر موضوع برگزار خواهد شد، از تلاش برای تأمین بودجه‌ی تئاتر خبر داد و گفت: آقای جنتی دستور دادند تا از محلی، بودجه‌ای تأمین شود که تا یکی، دو هفته‌ی آینده به اداره‌ی کل هنرهای نمایشی می‌رسد.

او یادآور شد: قرار است کل بودجه‌ی معاونت هنری در سال 94 حدود 25 میلیارد تومان باشد که البته بنا بر 30 میلیارد تومان بود، اما شاید در حدود 25 میلیارد محقق شود. از این بین به جز تئاتر، بخش‌های دیگری همچون موسیقی، ارکسترها، بنیاد رودکی، حوزه‌ی تجسمی، مد و لباس، مجموعه‌ی نیاوران و حوزه‌ی آموزش هستند که باید از همین محل تامین بودجه‌ شوند. با این حال نیمی از بودجه‌ی معاونت برای تئاتر صرف خواهد شد.

مرادخانی خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش پیدا نکردن بودجه معاونت هنری در سال‌های گذشته اکنون شرایط سختی داریم و در این دو سال تلاش کرده‌ایم تا وضعیت بودجه‌ی این معاونت سروسامان یابد.

معاون هنری همچنین در پایان درباره‌ی افتتاح دو مرکز تئاتر خاوران و صبا بیان کرد: طبق گفته‌ی شهردار تهران تا یکی دو ماه آینده این دو مجموعه کار خود را آغاز خواهند کرد و آرزو می‌کنیم که آن‌ها جزو مجموعه‌های در اختیار جشنواره‌ی تئاتر فجر باشند هر چند به دلیل بُعد مکانی ممکن است سختی‌هایی وجود داشته باشد اما باید عادت جدیدی ایجاد شود تا شاید از این طریق به خیل مشتاقان تئاتر افزوده شود.