کد خبر: ۱۰۵۷۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۰۶

واکنش مجلس به تجمع دلواپسان: چادرزدن اطراف مجلس افکار را سمت کودتای رنگین می برد/قانون شکنی آغازفتنه

نمایندگان مجلس با انتقاد از برگزاری تجمع غیر قانونی مقابل مجلس شورای اسلامی تاکید کردند که فتنه ها همواره از تجمعات غیرقانونی آغاز می شود و مدعیان ولایتمداری نباید لشکرکشی خیابانی کنند.

به گزارش خانه ملت به نقل مجلس نیوز ، مجلس شورای اسلامی بر اساس مصوبه اخیر خود برای بررسی برجام کمیسیون ویژه ای مدنظر گرفته است اما معترضان به برجام با تکیه بر بخشی از مقامات معظم رهبری وقیعی برای کمیسیون و گزارش تهیه شده آن قائل نشده اند و خواهان رد برجام بدون در نظر گرفتن رهنمودهای رهبر انقلاب و منافع ملی کشور هستند.

اجازه دهند مجلس در فضای آرام برجام را بررسی کند

حسین سبحانی نیا با اشاره به تجمع سه روزه معترضان به برجام در مقابل مجلس شورای اسلامی گفت: حضور افراد مقابل مجلس و ایجاد فضاهای این چنینی کار و روش مناسبی نیست. باید اجازه بدهند نمایندگان ملت در فضای آرام موضوعات مهم کشور مانند برجام که مسئله مهمی است را بررسی کنند تا به تصمیم گیری مناسبی برسند.

نماینده مردم نیشابور با اشاره به اینکه استانداری تهران اعلام کرده است تجمع مقابل مجلس مجوز لازم را ندارد، ادامه داد: تجمع غیرقانونی قطعا کار درستی نیست و باید تجمعات در چارچوب مقررات و قوانین انجام شود.

با شانتاژ نمی توانند در تصمیم گیری قوه مقننه خللی وارد کنند

وی تاکید کرد: شانتاژ این چنینی که می خواهد در تصمیم گیری قوه مقننه تاثیر گذار باشد موانعی بر سر راه تصمیم گیری برای وکلای مردم ایجاد می کند. معترضان برجام از برخی جریان ها تحریک می شوند و تلاش دارند مانع کار قانونگذاری نمایندگان شوند.
سبحانی نیا با بیان اینکه این گروه ها خود را تابع ولایت فقیه می دانند، تاکید کرد: در این صورت باید اجازه دهند مجلس به وظیفه خود عمل کند. نمایندگان به خوبی از وظایف خود مطلع هستند و در تصمیم گیری هایشان خواسته های مردم را لحاظ می کنند.

بهانه به دست بیگانگان ندهند

این نماینده اظهار داشت: مجلس قطعا بر اساس مصالح کشور و نظام تصمیم گیری خواهد کرد. بنابراین این نباید با جو سازی ها فضای کشور را ملتهب کرد و بهانه ای به دست بیگانگان بدهیم تا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر کنند.
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه چادر زدن اطراف مجلس افکار را به سمت کودتای رنگین اوکراین می اندازد، تاکید کرد: البته چنین مسئله ای در کشور رخ نخواهد داد، معترضان نگران برجام هستند و می خواهند پیام خود را به وکلایشان برساند. باید گفت که پیام آنها را دریافت کردیم و قطعا در تصمیم گیری های خود نظر و خواسته مردم لحاظ خواهد شد.

هیچ کس اجازه ندارد خود را دلسوزتر از بقیه بداند

سبحانی نیا اظهار کرد: بنابراین استمرار تجمع اعتراضی در مقابل مجلس کار خیلی خوبی نیست و در موضوع برجام بیش از این اثر نخواهد داشت. نمایندگان هم حتما دلسوز هستند این طور نیست که فقط یک گروه دلسوز نظام هستند، بلکه اعتقاد داریم همه تابع ولایت فقیهی هستند و هیچ کس نمی تواند ادعا کند بیشتر از دیگران دلسوزتر است.
وی با بیان این که اکثر نمایندگان از خانواده شهدا و ایثارگان هستند، تاکید کرد: این طور نیست که نمایندگان با مسائل بیگانه باشند، بنابراین درست نیست افرادی بخواهند دیدگاه های خود را به وکلای مردم تزریق کنند.

وزارت کشور با متخلفان برخورد کند

از سوي ديگر، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید تجمعات در چارچوب مقررات کشور صورت گیرد، اظهار داشت: نباید با انتشار بیانیه و تجمع همچنین اقدام به کارهای غیرقانونی و بر هم زدن نظم عمومی کشور، به دست بیگانگان بهانه بدهیم تا علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر نادرست کنند.

بهروز نعمتی با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید طبق قانون با تجمع غیرقانونی برخورد کند، گفت: متاسفانه همیشه شاهد تجمعات غیر قانونی بودیم و یک عده هر کاری که خواستند حتی فراتر از قانون انجام داده اند.

نماینده مردم اسد آباد در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه تجمعات غیرقانونی اقتدار نظام را زیر سوال می برد، ادامه داد: وزیر کشور موکلف است با تجمعات غیرقانونی برخورد کند. اگر مقرر شده است تجمعات با مجوز انجام شود، باید همه آن را رعایت کنند بنابراین باید موضوع و اعتراض جمع شود. نباید در کشور عده ای فراتر از قانون عمل کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار همدلی و همزبانی مردم و دولت، تاکید کرد: مقام معظم رهبری سال جاری را سال همدلی و همزبانی مردم و دولت نامگذاری کردند، ایشان چنین مسائلی را در کشور پیش بینی کرده بودند که این نام را برای سال 94 انتخاب کردند بنابراین باید به آن بیشتر دقت کرد.

مدعیان ولایت باید بیشتر رعایت کنند

وی ادامه داد: اعتقاد دارم کسانی که خود را مقید به قانون و ولایت فقیه می دانند باید بیش از دیگران رعایت کنند تا یک عده ای از این فضاها سو استفاده نکند که قطعا سو استفاده هایی اتفاق خواهد افتاد.


موافق برجام بیش از مخالفان هستند

همچنين عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: نباید فراموش کرد که حامیان برجام بیش از معترضان اقدام جامع مشترک است.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با اشاره به تجمع سه روزه معترضان به برجام مقابل قوه مقننه گفت: طبیعتا انتظار می رود هر حرکتی که انجام می شود در چارچوب قوانین کشور باشد، هیچ کس در هیچ رده ،هیچ جایگاه، هیچ لباس و هیچ صنفی نباید به خود اجازه دهد کاری را خلاف قانون انجام دهد.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی با بیان اینکه احتمالا فردا گزارش کمیسیون برجام در صحن علنی قرائت می شود، ادامه داد: مجلس در بررسی برجام به دو فاکتور حتما توجه خواهد داشت. یکی اینکه خط های قرمزهایی که مقام معظم رهبری تبین و تعیین کردند حتما رعایت شود و موضوع دوم این است که علاوه بر خط قرمزها، باید بررسی کنیم منافع و مصالح کشور در چه مواردی است.

با فضاسازی نمی توان بر نماینده مردم اعمال نظر کرد

وی تاکید کرد: مجلس که نمی آید بر اساس فضای ایجادی و احساسی داخل خیابان تصمیم بگیرد. مجلس شورای اسلامی عصاره ملت و نخبگان کشور است حالا نمی دانم چرا بعضی ها تصور می کنند با فضاسازی ها می تواند بر وکلای مردم اعمال نظر کنند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت اظهار داشت: مجلس همه صداها را می شنود. اما فرمایشات، رهنمودها و خطوطی که مقام معظم رهبری تعیین کرده برای نمایندگان مجلس در اولویت است و سپس منافع ملی کشور مد نظر تصمیم گیری های وکلای مردم است. بنابراین بعضی های به خود زحمت ندهند که بخواهند به روش های مختلف فشاری بر مجلس بیاورند.

شب خوابیدن اثری بر نظر وکلای مردم ندارد

این نماینده عنوان کرد: شب خوابیدن و روز خوابیدن در مقابل قوه مقننه هیچ اثری بر نظر مجلس و نمایندگان ندارد.

جعفرزاده ایمن آبادی با یادآوری اتفاقات پس از انتخابات ریاست جمهوری سال 88، گفت: هر اقدام غیرقانونی آغاز کننده فتنه است. همان سال هم اگر اقدامات در چارچوب قانون انجام می شد و همه مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری به قانون تمکین می کردند هیچ اتفاقی در کشور رخ نمی داد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اما عدم پذیرش قانون و استنکاف از اجرای قوانین موجبات ایجاد فتنه بزرگ در کشو فراهم کرد، الان هم شاهد همان روند در کشور هستیم.

فصل الخطاب فرمایشات رهبری و منافع ملی است

جعفرزاده ایمن آبادی با تاکید بر اینکه کار غیرقانون برابر با ایجاد فتنه در کشور است، اظهار داشت: از همه گروه ها، جناح ها و نظرات مختلف دعوت می کنیم به اینکه از قانون تمکین کنند و اجازه بدهند مجلس گزارش کمیسیون ویژه برجام را بررسی کند و این گزارش را با فرمایشات رهبری و مصالح کشور تطبیق دهد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت تاکید کرد: امکان دارد کمیسیون ویژه بررسی برجام تحت فشارهایی گزارشی ارائه کرده باشد. برای ما فصل الخطاب گزارش کمیسیون ویژه نیست، بلکه فصل الخطاب مقام معظم رهبری و منافع ملی کشور است.