کد خبر: ۱۰۵۷۵۹
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۸۲۷

دلواپسان بالاخره دل از مجلس کندند!

نیروهای انتظامی عصر امروز -شنبه 11 مهرماه- با ورود به میدان بهارستان چادرهای تجمع‌کنندگان در مقابل مجلس را جمع‌آوری کردند.

نیروهای انتظامی عصر امروز -شنبه 11 مهرماه- با ورود به میدان بهارستان چادرهای تجمع‌کنندگان در مقابل مجلس را جمع‌آوری کردند.

به گزارش پایگاه خبری «تیک»، تجمع‌کنندگان مخالف برجام قبل از اجرایی کردن تصمیم خود برای تجمع پایانی با ورود نیروهای پلیس متفرق شدند. هرچند برخی خبرگزاری‌ها بدون اشاره به دخالت نیروهای انتظامی نوشت:«تحصن‌کنندگان مقابل مجلس شورای اسلامی که از روز دوشنبه هفته گذشته 6 مهر مقابل درب شمال شرقی (درب شماره یک) پارلمان تحصن کرده بودند، ظهر امروز (شنبه) پس از قرائت بیانیه پایانی به این تحصن پایان دادند.»

اما واقعیت این است که در پی اعلام بدون مجوز بودن این تجمع و بعد از ورود نیروهای انتظامی این افراد که طی پنج روز گذشته در مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به برجام چادر برپا کرده بودند، عصر امروز -شنبه 11 مهرماه- متفرق شدند.

پیش از این در نماز جمعه این هفته‌ عده‌ای با توزیع بیانیه‌‌هایی اعلام کرده بودند که قرار است امروز ساعت 6 عصر تجمع گسترده و پایانی را در مقابل مجلس در اعتراض به برجام برگزار کنند.

اما عصر امروز برنامه‌ای که دلواپسان بدون مجوز در فکر آن بودند به مرحله عمل نرسید. به گزارش خبرنگار آنا از بعدازظهر امروز تعداد زیادی از مأموران امنیتی در میدان بهارستان مستقر شدند.

بر اساس این گزارش افرادی که طی چند روز گذشته در مقابل مجلس چادر برپا کرده بودند، وسایل و بنرهای خود را جمع‌ کردند و سه خودروی وانت‌بار وسایل این افراد را منتقل کرد.

جمعیت حاضر که در حال متفرق شدن بودند نزدیک به 200 تا 300 نفر گزارش شدند. همچنین مأموران نیروی انتظامی در هدایت افرادی که از چند روز پیش مقابل مجلس خیمه زده بودند خشونت به خرج ندادند و فقط به آن‌ها اعلام می‌کردند که وسایل‌شان را سریع‌تر جمع کنند.

از طرفی تعداد نیروهای یگان‌ویژه که در میان جمعیت حضور داشتند کم‌کم افزایش یافت و مأموران با تشکیل دیوار انسانی اجازه نزدیک شدن تجمع‌کنندگان به در مجلس را ندادند. بعد از این، تعداد زیادی از تجمع کنندگان پراکنده شدند و نزدیک به 50 نفر از جمعیت اولیه در محل باقی ماندند که آن‌ها نیز کم‌کم محل تجمع را ترک کردند و با حرکت به سمت میدان بهارستان شعار مرگ بر آمریکا، مرگ بر منافق، مرگ بر ضد ولایت فقیه، مرگ بر سازش کار، مرگ بر آل سعود، نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا و مرگ بر سفارت انگلیس سر دادند.

پس از آن، ماشین‌های آتش‌نشانی مستقر در میدان بهارستان، محل استقرار تجمع‌کنندگان را که در حال خالی شدن بود، آب‌پاشی کردند.

به گزارش خبرنگار آنا، همچنین مأموران نیروی انتظامی خطاب به مردم تجمع کننده گفتند که «تشریف ببرید همه چیز تمام شده است».

بر اساس مشاهدات خبرنگار آنا، احمد توکلی نماینده مردم تهران نیز سوار بر ترک یک دستگاه موتور سیکلت از مقابل تجمع‌کنندگان عبور کرد. گویا وی قصد داشت که از وضعیت تجمع با خبر شود.

به گزارش خبرنگار آنا در میان جمعیت در حال متفرق شدن یکی از حاضران با دیگران وارد صحبت شد و به آنان گفت که ما جمعی از طلاب قزوین هستیم البته شنیده‌ایم که از شهرهای دیگر هم در این تجمع حضور دارند.

فرمانده نیروی انتظامی پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تجمع چند روزه افرادی که خود را مخالف تصویب برجام در مجلس می‌دانند، توضیح داده بود:‌در این خصوص جلسه شورای تأمین تشکیل شده و هر دستوری که شورای تأمین ابلاغ کند همکاران ما در تهران بزرگ موظف هستند آن را اجرا کرده و طبق مصوبات و وظایف قانونی که بر عده‌شان است عمل کنند.

همین خبرگزاری به نقل از یک منبع آگاه در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام کرد: این تحصن غیر قانونی است و مقامات قضایی نیز حکم برخورد و جمع شدن چادرهای متحصنین را صادر کرده است.

این منبع آگاه با بیان اینکه این تجمع و تحصن از ابتدا غیر قانونی بوده است، گفت:‌تاکنون سابقه نداشته که افرادی جلوی مجلس چادر بزنند و تحصن کنند. طبعتا دستگاه‌های مربوط همچون شورای تأمین و نهادهای ذیربط امنیتی و اطلاعاتی مسئول هستند و قاعدتا باید واکنش نشان دهند.

این فرد همچنین تصریح کرده بود: اگر در مقابل مجلس ماشینی پارک شود بلافاصله آن خودرو به پارکینگ منتقل می‌شود ولی اکنون 50 چادر جلوی مجلس پهن کردند و علاوه بر مسدود کردن راه عبور و مرور مردم باعث ترافیک شده‌اند.

پیش از این فرماندار تهران در گفت‌وگو با ایرنا اعلام کرده بود که تجع در مقابل مجلس غیر قانونی است. عیسی فرهادی اظهار کرده بود که تعداد معدودی از افراد خارج از شهرستان تهران به‌منظور اعتراض به تصویب لایحه برجام مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرده‌اند که اجتمامع آنان بدون مجوز صورت گرفته است.

این تجمع از دوشنبه هفته گذشته با حضور یک طلبه قمی به همراه خانواده خود در جلوی مجلس شروع شد. در ادامه عده‌ای دیگر نیز با برپا کردن چادر و نصب اعلامیه به این طلبه پیوستند.حسین شریعتمداری مدیر مسئول روزنامه کیهان نیز روز گذشته در میان تجمع‌کنندگان حاضر شد و در سخنانی ابراز امیدواری کرد که مجلس برجام را یکجا رد کند.انا