کد خبر: ۱۰۵۷۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۸۴۶

علی مسعودی: رامبد جوان در طرح‌های استندآپ کمدی دخالت نمی‌کند

علی مسعودی یکی از شرکت‌کنندگان در بخش استندآپ کمدی برنامه «خندوانه» می‌گوید رامبد جوان در طراحی و اجرای برنامه توسط کمدین‌ها دخل و تصرفی نمی‌کند.

علی مسعودی یکی از کمدین‌های شرکت کننده در استندآپ کمدی «خندوانه» درباره رای بالاتر خود و ژوله که هر دو بیشتر به عنوان نویسنده فعالیت دارند در رقابت میان کمدین ها بیان کرد: شاید به این ترتیب به مردم ثابت شود که این متن است که باعث می شود یک نفر به یک کمدین تبدیل می شود.

وی ادامه داد: شاید من و ژوله توانستیم روی این مساله تاکید کنیم که مهمترین بخش یک کار ایده و متن آن است و اگر متن نداشته باشید بهترین کمدین هم که باشید بازم هم هنگام اجرا خالی هستید.

این نویسنده در توضیح خود از «استندآپ کمدی» و آنچه که در برنامه «خندوانه» صورت می گیرد، بیان کرد: من سررشته ای از «استندآپ» کمدی ندارم و ادعایی هم در این باره ندارم. شاید بهتر باشد کسی همچون امیر کربلایی زاده در این باره توضیح دهد چون هنرمند حوزه تئاتر است و این را هم باید بگویم که ما مسابقه «خنداننده برتر» را داریم وگرنه «استندآپ کمدی» اصول خود را دارد و من اصلا جرات و جسارت نمی کنم در یک «استند آپ کمدی» شرکت کنم.

وی که بیشتر به علی مشهدی شهرت دارد در پاسخ به اینکه اجرای بعضی از کمدین ها باعث شده است تا قضاوت ها و بازخوردهایی منفی نسبت به برنامه بوجود آید، گفت: رامبد جوان نقشی در «استندآپ کمدی» کمدین ها ندارد و نمی تواند در طرح های اجرایی کمدین ها حتی اگر هم ضعیف باشد مخالفت کند و یا به اصطلاح نمی تواند روی طرح ها نظارت کیفی داشته باشد. او تنها اجازه می دهد هر کسی که در این حوزه طرحی دارد آن را به اجرا برساند. از طرف دیگر هم رامبد دخالت نمی کند تا برداشت شخصی خود را وارد نکند چراکه ممکن است کاری که به نظر شما ضعیف باشد برای دیگران جذاب باشد.

این نویسنده که در «خندوانه» خاطره های خود را تعریف می کند درباره اینکه این خاطره ها تا چه حد ظرفیت خنداندن عموم را دارند، اظهار کرد: زمانیکه این سری از برنامه تمام شود من دیگر به «خنداونه» نخواهم آمد چون مسلما هر چیزی پایانی دارد. البته نه اینکه خاطرات من تمام شود اما فکر می کنم این شیوه و کاربرد آن برای خنداندن مردم حدی دارد.

وی اضافه کرد: فینال بین کمدین های «خندوانه» برای من آخرین روزی است که در این برنامه شرکت می کنم و احساس می کنم که باید افراد و چهره های دیگری به این برنامه بیایند.

«خندوانه» ابتدای ماه محرم به پایان می رسد

مسعودی درباره پایان این دوره از «خندوانه» عنوان کرد: این برنامه ابتدای محرم به پایان می رسد و بعد از آن این تیم استراحت خواهند کرد و شاید رامبد جوان به فیلم سینمایی خود بپردازد با این حال این بنا را دارد که سری بعد «خنداونه» را هم بسازد. من باید به جوان یک خسته نباشید بگویم زیرا او در این مدت حاضر بود هر کاری انجام دهد تا مردم ایران خوشحال شوند و بخندند.

این نویسنده در ادامه با اشاره به طرح های خود که نمی تواند به راحتی برای آنها از صداوسیما مجوز بگیرد، بیان کرد: من پیش از این فیلمنامه هایی چون «سه دونگ سه دونگ»، «قرارگاه مسکونی» و «سه در چهار» را نوشتم و نباید وقتی می خواهم طرحی را به صداوسیما ارایه کنم آنقدر مرا اذیت کنند که من از نوشتن فیلمنامه کار پشیمان شوم.

وی در پایان به اعمال سلیقه مدیران در نوشتن کارها اشاره کرد و یادآور شد: ما محدودیت های زیادی در کار داریم با این حال معتقدم اگر سریال هایی که من پیش از این فیلمنامه های آنها را نوشتم موفق شدند تنها به خاطر اعتمادی بود که مدیر مربوطه به من داشت و باعث شد من با خیال راحت فیلمنامه بنویسم. نباید در طرح ها و فیلمنامه ها اعمال سلیقه شود و مدیران آنچه را که خود می خواهند و یا دوست دارند در کار وارد کنند چراکه اتفاقا همین اعمال سلیقه ها به فیلمنامه ها ضربه می زند و باعث کاهش کیفیت آنها می شود.