کد خبر: ۱۰۵۷۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۹۵

اعلام جزییات محموله های نفتی که بابک زنجانی به ارزش 2 میلیارد و 616 میلیون دلار آمریکا گرفته است

 میزان نوشت: نماینده دادستان به تقلب در اعتبارات اسنادی توسط «ب.ز» اشاره کرد و گفت: اقدام متقلبانه به خرید شرکت «ایزو» جز شرکت‌های «ب. ز» در مالزی و دادن اعتبار اسنادی صوری به شرکت «HK» توسط متهم از جمله اقدامات متقلبانه است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ، خبرگزاری میزان جزییات کامل دادگاه بابک زنجانی را منتشر کرد که به شرح زیر است :نجفی ادامه داد: «ب . ز» محموله هایی از جمله 2 میلیون بشکه نفت خام، 106 هزار تن نفت کوره، 300 هزار تن نفت کوره، 900 هزار تن نفت کوره، 600 هزار تن نفت کوره، 250 هزار تن معیانات گازی و همچنین 120 هزار تن معیانات گازی که در مجموع 11 محموله از شرکت «HK» گرفته است که مبلغ اعتبارات اسنادی گشایش یافته به ارزش 2 میلیارد و 616 میلیون دلار آمریکا است.

10:05

تاکنون 97 صفحه از کیفرخواست 237 صفحه‌ای متهم نفتی قرائت شده است.

10:06

در حال حاضر نماینده دادستان تغییر کرده و یکی دیگر از نمایندگان دادستان تهران مشغول قرائت کیفرخواست صادره است.

10:20

نماینده دادستان تهران گفت: طبق اعترافات «م.م» در تاریخ 15 اردیبهشت 93 مشخص شده مقداری از حساب‌های وارده در رابطه با شرکت بنکرز ساختگی و جعلی است و این شخص به جعلی بودن و ساختگی بودن کلیه پیام‌های سوئیسفی که مربوط به شرکت بنکرز است اعتراف کرده است و کلیه پیام‌ها طوری طراح شده بود که به نظر واقعی به نظر می رسید.

معاون دادستان تهران ادامه داد: حسب تحقیقات انجام شده از کارمندانی یکی از بانک های «ب.ز» مشخص شده است بسیاری از کارهای وی صوری بوده است و تنظیم وجوه بابت اعتبارات اسنادی کاملا صوری و به دستور «ب.ز» صورت گرفته است. همچنین حسب تحقیقات از منابع و وجوه واریزی از «HK» نزد بانک اف ای بی پرداختی صورت نگرفته است و در این زمینه شعبه بازرپرسی تحقیقات لازم را انجام داده است.

وی تصریح کرد: وضعیت موجود و عدم منابع اعتباری در سیستم HK یکسان بوده است و منابع به صورت دفتری واریز شده بود است به تعبیر دیگر تمامی اینگونه اقدامات «ب. ز» غیرقانونی بوده است و تقلب در اعلام وضعیت شرکت HK نیز یکی دیگر از چهار فعالیت متقلبانه «ب. ز» بوده است که از طریق بانک «اف ای بی» انجام شده است . با توجه به اینکه برخی شرکت های نفتی در لیست تحریم قرار گرفته بودند چند مشکل به وجود آمده بوده است یکی از آن ها این بوده است که واریز با خطر بلوکه شدن مواجه شده است دیگری اینکه جابجایی منابع محدود شده بود. در راستای این دو مشکل ستاد ریاست جمهوری وقت مصوبه ای را تصویب می کند که ارز فروش نفت به پیمانکاران فارس جنوبی تخصیص یابد به همین منظور شرکت «ن» موظف بوده است اصل مبلغ را به همراه سود به بانک مرکزی بدهد.

10:27

اعلام 15 دقیقه تنفس از سوی قاضی صلواتی

10:46

قاضی صلواتی پس از تنفس 15 دقیقه‌ای اعلام کرد: وکلای خارجی «ب. ز» با ارسال پیش نویس ضمانت نامه بدون قید و شرط به دادگاه اعلام کردند که وجوه بدهی این متهم به شرکت «HK» را پرداخت می‌کنند.