کد خبر: ۱۰۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۷۷۸

تاجگردون: تعارف نکنید برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را با شما بدانند

غلامرضا تاجگردون از نمایندگان عضو کمیسیون برجام در نطق امروز خود در مجلس خطاب به نمایندگان دلواپس گفت: من به دوستانم پیشنهاد می کنم تعارف نکنید؛ طرح بدهید و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را با شما بدانند.

 تاجگردون در نطق امروز خود در مجلس با برشمردن برخی از هزینه هایی که تحریم ها برای ما ایجاد کرده است گفت: باید با مردم روراست بود. برجام واقعیت رهایی از محدودیت هاست. مردم باید بدانند چه هزینه های غیر ضروری داده ایم و این هزینه ها نباید ادامه یابد.

وی افزود: آیا مردم می دانند غیر از پولی که از قبل تشرف به حج نصیب آل سعود می شود با قیمت نفت صددلاری سالانه 60 میلیارد دلار به جیب آل سعود ریخته ایم؟ . آیا میدانید که سالانه 6 میلیارد دلار پول دلالی ها را داده ایم. منافع ناشی از راه اندازی هر فاز پارس جنوبی3 میلیارد دلار است اما با راه نیفتادن ده فاز آن سالانه 30 میلیارد دلار ضر رمی کنیم. دیگر هزینه بس است. نگذارید جوانان ما از ما رویگردان شوند.

تاجگردون سپس به روندی که در تنظیم گزارش نهایی کمیسیون ویژه برجام وجود داشت اشاره کرد و گفت:به نظر من و جمعی از دوستان نگاه سیاسی و یکجانبه گری حاکم بر برخی نمایندگان در نتیجه نهایی بررسی برجام تاثیر گذاشت. تنظیم گزارش به این نحو یعنی ارائه گزارش مبسوط، دادن سند به دشمن است. در این گزارش از قرائت ایرانی برجام فاصله گرفته شده است.

تاجگردون گفت: من به دوستانم پیشنهاد می کنم تعارف نکنید؛ طرح بدهید و برجام را رد کنید تا مردم تکلیفشان را با شما بدانند.