کد خبر: ۱۰۵۸۱۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۹۹

رئیس مجلس: از دفتر «آقا» زنگ زدند که چرا زودتر در مورد توافق تصمیم‌گیری نمی‌کنید؟

علی لاریجانی در واکنش به سخنان رسایی در جلسه امروز مجلس گفت: از دفتر رهبری زنگ زدند که چرا زودتر در مورد توافق تصمیم‌گیری نمی‌کنید.

به گزارش «انتخاب»، حمید رسایی امروز در جریان بررسی برجام خطاب به رئیس مجلس، گفت: شما در جلسه غیرعلنی صبح یک ساعت در تأیید این طرح دو فوریتی صحبت کردید.

رئیس مجلس در پاسخ گفت که صحبت‌های او در توضیح این طرح و نه تأیید آن بوده است.

رسایی گفت:همچنین شما اجازه ندادید که طرح دیگری درخصوص برجام که به امضای تعدادی از نمایندگان رسیده بود، تکثیر و توزیع شود. اعتقاد داریم این دو کار شما خلاف عدالت و قانون است.

وی با اشاره به جزئیات غیرعلنی امروز صبح گفت: در این نشست شما موضوعاتی را به دفتر مقام معظم رهبری منتصب کردید که این مسئله جای رسیدگی دارد.

رسایی با اشاره به اصول 77 و 125 اظهار داشت: براساس قانون اساسی دولت می‌بایست در مورد موافقت‌نامه‌ها لایحه به مجلس بیاورد اما امروز ما شاهد طرحی از سوی مجلس هستیم که این موضوع اشکال قانون اساسی دارد.

دکتر لاریجانی با رد اخطار قانون اساسی رسایی توضیح داد: در جلسه غیرعلنی امروز صبح بنده توضیحاتی درخصوص شرایط موجود و طرحی دوفوریتی دادم نه اینکه در تایید آن صحبت کرده باشم. همچنین دوستان شما از جمله خود شما و آقای حسینیان نظرات‌تان را در این جلسه مطرح کردید، بنابراین اینگونه نیست که من یک ساعت تمام در تایید طرح صحبت کرده باشم.

وی تاکید کرد: در نشست امروز ما چیزی را منتسب به دفتر مقام معظم رهبری نکردیم، الان شما و مجلس باید تصمیم‌گیری کنید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تماس از دفتر آقا بوده و حتی آیت‌الله مکارم نیز نامه نوشتند. همه منتظر تصمیم‌گیری شما هستند.