کد خبر: ۱۰۵۸۳۹
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۸۴

اظهارنظر تازۀ وزیر خارجۀ سعودی دربارۀ فاجعه منا


 انتخاب نوشت: وزیر امور خارجه عربستان سعودی آنچه را که سیاست های غیرمسئولانه دولت ایران و ادامه دخالت در امور داخلی کشورهای عربی خواند، محکوم کرد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی آنچه را که سیاست های غیرمسئولانه دولت ایران و ادامه دخالت در امور داخلی کشورهای عربی خواند، محکوم کرد.

به گزارش «انتخاب»، عادل الجبیر در مصاحبه با الاخباریه گفت: ایران سلاح و نیرو برای نظام بشار اسد در جنگ علیه ملت سوریه تامین می کند.

الجبیر افزود: ما شاهد دخالت های ایران در لبنان توسط حزب الله و دخالت های آن در سوریه هستیم. ایران تعداد زیادی جنگجو دارد که در کنار نظام بشار اسد در سوریه می جنگند. ایران شبه نظامیان شیعه از دیگر کشورها را به خدمت می گیرد تا در سوریه در کنار نیروهای نظام بجنگند. ایران سلاح برای نظام سوریه تامین می کند و حمایت سیاسی از آن دارد. ایران به بخش بزرگی از مشکل در سوریه تبدیل شده است.

وی خاطر نشان کرد: ما اتهامات ایران درباره حادثه ازدحام در منا و تلاش تهران برای سیاسی کردن این حادثه را رد می کنیم.

هدف ایران از این اقدام، دستیابی به اهداف سیاسی است که در نهایت به نفع سیاست های مبتنی بر تبعیض نژادی و دامن زدن به اختلافات طایفه ای بین مردم منطقه است. ایرانیها تلاش می کنند از این فاجعه با اهداف سیاسی استفاده کنند. ما این مسئله را رد می کنیم.

عادل الجبیر گفت: عربستان هیچ کوتاهی در تلاش و اختصاص پول برای خدمت به حجاج بیت الله الحرام نداشته است.