کد خبر: ۱۰۵۸۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۴۴

پرونده کی‌روش روی میز حراست وزارت ورزش



پرونده صد هزار دلاری کی‌روش به حراست وزارت ورزش فرستاده شد و به‌نظر می‌رسد قرار است یک‌بار دیگر وزارت ورزش و جوانان و کارلوس کی‌روش رودرروی هم قرار گیرند. مسئولان سابق کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال چند روز قبل از قرارداد صد ‌ هزار دلاری کارلوس کی‌روش و شرکت آل‌اشپورت، به‌عنوان یک تخلف کی‌روش نام بردند.
در سوی دیگر، علی کفاشیان این موضوع را امری عادی خواند و تأکید کرد هیچ تخلفی صورت نگرفته است. رئیس فدراسیون فوتبال با دفاع از سرمربی تیم ملی، دراین‌باره گفته بود بحث صد ‌هزار دلاری که به کی‌روش پرداخت شد، برای یک سال پیش است. قراردادی بوده بین آل‌اشپورت و کی‌روش و این قراردادها در دنیا متداول است که برخی از برندها با مربیان قرارداد می‌بندند که با پرداخت پولی به آنها، بتوانند محصولات خود را به این شکل تبلیغ کنند. «وقتی خود آل‌اشپورت پیشنهاد و پول داده و طبق آن نیز بین کی‌روش و این برند تفاهم‌نامه امضا شده است، دیگر ما چه ادعایی داریم و چرا باید این صحبت‌ها را پس از یک سال مطرح کنیم؟ یکی دیگر پول داده و یک نفر دیگر پول گرفته و نمی‌دانم چرا حالا این صحبت‌ها مطرح شده است. تمام مربیان بزرگ خارجی در دنیا براساس این تبلیغات و تفاهم‌هایی که می‌شود، پول‌هایی را دریافت می‌کنند».
اما مصاحبه مسئول حراست سازمان تربیت‌بدنی نشان می‌دهد دوباره باید شاهد رویارویی سرمربی تیم ملی و وزارت ورزش و جوانان بود. رضا حسنی‌خو، مدیرکل حراست وزارت ورزش و جوانان، می‌گوید پرونده صد ‌هزار دلار داده‌شده از طرف آل‌اشپورت به کی‌روش، از حراست فدراسیون فو‌تبا‌ل به حراست وزارتخانه ارجاع شده است. ‌رضا حسنی‌خو دیروز در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به اینکه یک نسخه از اصل قرارداد کا‌ر‌لوس کی‌روش با فدراسیون فو‌تبا‌ل در اختیار حراست وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است، گفت: «باید بررسی‌های لازم انجام شود و کارشناسان دراین‌باره نظر دهند. همه‌چیز بستگی به نوع قرارداد و بندهایی دارد که در آن ذکر شده است.
باید ببینیم پرداخت چنین رقمی در قرارداد کی‌روش آورده شده است یا خیر؟ که در این زمینه با توجه به اصل قرارداد، همه‌چیز را بررسی خواهیم کرد». به‌نظر می‌رسد حراست سازمان تربیت‌بدنی قصد دارد با بررسی قرارداد کارلوس کی‌روش، ببیند او اجازه داشته خودش با یک اسپانسر قرارداد ببندد. این در حالی است که همه می‌دانند بین وزارت ورزش و کی‌روش رابطه خوبی برقرار نیست و این‌دو بارها با هم مشکل پیدا کردند. باید منتظر واکنش کی‌روش به این مسئله جدید بود.