کد خبر: ۱۰۵۸۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۴۰۷

آن هایی که در حق علی لاریجانی خلف وعده کرده اند همان هایی هستند که به حرف هیچکس توجه نمی کنند

اعتماد نوشت: «فراکسیون اصولگرایان خلف وعده کرد». این جمله شده است دیالوگ تکراری اعضای فراکسیون رهروان ولایت بعد از تلاش‌های ناکام برای اتخاذ یک تصمیم جمعی. ديروز جلسه علني مجلس يك خروجي داشت. خروجي مهمش نه گزارش كميسيون ويژه در مورد برجام بود و نه راي نياوردن دو فوريت طرح الزام دولت. خروجي مهم جلسه ديروز همان حسي بود كه علي لاريجاني داشت. آن چيزي كه مي‌خواست بشود، نشد. بخشي از نمايندگان مجلس ديروز هيچ توصيه‌اي را قبول نكردند. نه به هشدار لاريجاني در مورد تماس دفتر رهبري توجه كردند، نه به توصيه غلامعلي حدادعادل، رييس فراكسيون اصولگرايان و نه توصيه‌هاي ساير نمايندگان. دست‌شان را روي دكمه «موافق» دستگاه‌هاي راي‌گيري روي ميزشان نبردند تا طرحي كه رييس مجلس مي‌خواست براي به سرانجام رساندن اجراي برجام زودتر بررسي شود به تعويق بيفتد. هر چند علي لاريجاني با توصيه‌هاي بعدي‌اش به كميسيون امنيت ملي براي زودتر بررسي كردن طرح مذكور و لغو جلسات هفته آينده مجلس كمي اوضاع به هم ريخته را سامان بخشيد.

همان بخش از اصولگراياني كه در حق علي لاريجاني خلف وعده كردند، همان‌هايي هستند كه در اين سال‌ها رفتار جديدي را در عرصه مناسبات پارلماني به نمايش گذاشته‌اند. به حرف هيچ كس توجهي ندارند. در شرايطي كه رييس مجلس صراحتا از تماس دفتر رهبر معظم انقلاب مي‌گويد و نامه‌هاي تاكيدي مراجع تقليد و علماي قم، آنها بازهم كار خود را پيش مي‌برند. حرف‌هاي رييس فراكسيون‌شان يعني غلامعلي حدادعادل را هم قبول ندارند و جذاب‌تر از هر چيز براي آنها بازي سياسي است. آنچه آنها اين روزها

پيش مي‌برند بيش از هر چيز ديگري به نوعي انتقام‌گيري سياسي است. انتقامي كه اصولگرايان با ساز ناكوك هفت سال اخيرشان از لاريجاني مي‌خواهند بگيرند. انتقام از حمايت‌هاي لاريجاني از توافق يا شايد حتي انتقام از انتقادهاي گسترده رييس مجلس از رييس دولت سابق. در نهايت يك نكته در اين ميان بايد مورد توجه قرار بگيرد. نه اين انتقام‌گيري و نه اين ساز ناكوك آنها به نتيجه‌اي نخواهد رسيد. دايره‌شان هر روز كمتر مي‌شود و تنها شكاف‌شان با ساير اصولگرايان و مردم بيشتر مي‌شود. حالا علي لاريجاني هرچند خروجي جلسه ديروز مجلس را به خوبي درك كرده، اما همان چيزي را پيش مي‌برد كه خودش مي‌خواهد و در راستاي منافع ملي است.