کد خبر: ۱۰۵۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۷۳

دلیل گرانی آب 10 تا 30 درصد چه بود؟


 ایسنا نوشت: تمام قیمت محصولات به دلیل وجود تورم سالانه تعدیل پیدا می‌کند، اما این مساله برای آب تاکنون محقق نشده بود، لذا می‌توان گفت که این افزایش قیمت منطقی بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی گفت: قیمت آب از اول مهرماه به صورت پلکانی برای مشترکین زیر الگوی مصرف 10 درصد و برای مشترکینی که مصرف بالایی نسبت به الگوی مصرف دارند 30 درصد افزایش یافت.

علیرضا دائمی با بیان این‌که قیمت آب دو سال است که هیچ تغییری نداشته است اظهار کرد: این مساله که گفته می‌شود قیمت آب برای تمامی مشترکین 30 درصد افزایش یافته است صحت ندارد.

وی ادامه داد: تمام قیمت محصولات به دلیل وجود تورم سالانه تعدیل پیدا می‌کند، اما این مساله برای آب تاکنون محقق نشده بود، لذا می‌توان گفت که این افزایش قیمت منطقی بوده است.

معاون وزیر نیرو در امور برنامه‌ریزی و اقتصادی با بیان این‌که 70 درصد مشترکین زیر الگوی مصرف قرار دارند، اظهار کرد: تنها 30 درصد مشترکین جزو مشترکین پرمصرف به حساب می‌آیند.

پیشتر معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفته بود که قرار است تعرفه آب افزایشی 15 درصدی داشته باشد.

علی‌اصغر قانع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، در خصوص میزانافزایش تعرفه‌های آب گفت: قرار است که میزان تعرفه‌ها برای مشترکین پرمصرف 15 درصد و برای مشترکینی که در سطح الگوی مصرف هستند 10 درصد افزایش یابد که البته باید گفت این میزان پاسخگوی نیازهای صنعت آب نیست.

وی ادامه داد: متاسفانه افزایش تعرفه‌ها آنطور که باید قابل توجه نیست و می‌توان گفت برای مشترکینی که در سطح الگوی مصرف هستند در واقع با 10 درصد افزایش هیچ تفاوتی ایجاد نمی‌شود.

معاون برنامه ریزی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان این‌که در حال حاضر قیمت فروش هر مترمکعب آب 300 تومان و قیمت تمام شده تولید 1000 تومان است، اظهار کرد: با توجه به فاصله بین قیمت تمام شده و میزان فروش باید گفت که این میزان افزایش مثمرثمر نیست.

قانع با اشاره به پیشنهاد خود برای رفع مشکلات صنعتی آبی کشور اظهار کرد: دولت باید در یک برنامه پنج ساله قیمت آب را برای مصرف‌کنندگان به قیمت تمام شده برساند، چرا که تنها در غیر این صورت تبعات و مشکلات صنعت آب کاهش می‌یابد.

به گفته وی در نهایت باید شرایط کشور به گونه‌ای باشد تا قیمت تمام شده از مشترکین آب دریافت شود.