کد خبر: ۱۰۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۷۹

ورود دیوان عدالت اداری به استیضاح وزیر راه

اخیرا وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با انتخابات نظام مهندسی ابلاغیه به وزیر راه و شهرسازی داد که سرو صدا به پا کرد و رئیس کمیسیون عمران درخواست بررسی جدی در این باره را ارائه داد که در پایان هم رئیس کمیسیون عمران به جمع امضاکنندگان استیضاح پیوست.

دیوان عدالت اداری با صدور رایی از حکم انتخاباتی آخوندی حمایت کرده است.

 پس از آن که وزیر راه و شهرسازی حکم ممنوعیت ثبت‌نام مهندسان دولتی برای انتخابات نظام مهندسی را داد، داستان استیضاح آخوندی بیش از پیش مطرح شد.

حال با گذشت یک هفته از اعلام وصول نامه استیضاح وزیر راه و شهرسازی در مجلس بسیاری معتقدند میان حکم آخوندی و استیضاح وی روابط پشت پرده‌ای وجود دارد.برخی بر این باورند که شاید مطرح شدن مجدد استیضاح اخوندی آن هم با 13امضا اندکی مشکوک است و حکم آخوندی را مثبت ارزیابی می‌کنند.

در مدت زمان ثبت‌نام مهندسان، اتفاقات متعددی رخ داد، یک روز رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور و روز دیگر وزیر پیشین راه و شهرسازی به همراه چندتن دیگر از مهندسان از ثبت‌نام انصراف دادند. در این روزها اوضاع کمی متفاوت بود و شایعاتی مبنی بر رابطه حکم آخوندی با جمع‌آوری امضا برای استیضاح وی به گوش رسید.

 در عین حال هرچند مهدی هاشمی، رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگوی اخیر خود درباره علل استیضاح به موضوع دستور آخوندی برای انتخابات نظام مهندسی اشاره نکرده اما حسین محمدزاده، عضو کمیسیون عمران مجلس سخنان قابل توجهی را به اقتصادنیوز گفته است: «دو ماه پیش یکی از نمایندگان ما درخواست استیضاح وزیر راه و شهرسازی را تقدیم هیات رئیسه کرده بود.در این مورد جلسات متعددی در کمیسیون عمران تشکیل شد و در این بررسی‌ها صحت هیچ کدام از مسائلی که ابراز شد اثبات نشد و اکثریت کمیسیون بر این باور بودند که استیضاح پایه و اساس درستی ندارد. اما اخیرا وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با انتخابات نظام مهندسی ابلاغیه به وزیر راه و شهرسازی داد که سرو صدا به پا کرد و رئیس کمیسیون عمران درخواست بررسی جدی در این باره را ارائه داد که در پایان هم رئیس کمیسیون عمران به جمع امضاکنندگان استیضاح پیوست.»

به نظر می‌رسد در ادامه این ماجرا بوده که در تاریخ هجدهم شهریورماه دیوان عدالت اداری در خصوص شکایت فردی مبنی بر تقاضای صدور دستور موقف مبنی بر توقف اجرای ابلاغیه شماره 30021.400 (حکم انتخاباتی وزیر راه‌وشهرسازی) این چنین حکم داده است:« درخواست شاکی درخصوص صدور موقت مردود اعلام می‌گردد.»

به گفته یک منبع آگاه، جدای از این شکایت یکی از نماینده‌های مجلس نیز در نامه‌ای به رئیس دیوان عدالت اداری خواستار پیگیری این موضوع شده بود که به نظر می‌رسد دیوان عدالت اداری با صدور رای نسبت به شکایت اخیر به دنبال پاسخگویی به درخواست آن نماینده مجلس بوده است .