کد خبر: ۱۰۵۹۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۴۹

استناد روحانی به کتبه کوروش هخامنشی: دروغ را که تجربه کردید، در حال تجربه خشکسالی هستیم

 رییس جمهور امروز در همایش روستا به اظهارات کوروش هخامنشی استناد کرد.
؛ حسن روحانی در بخشی از سخنرانی‌اش در همایش روستا، درباره خشکسالی و بی‌آبی حرف زد.

او در این بخش به خشکسالی دیرینه در ایران اشاره کرد و گفت: تمرکز زدایی درهمه زمینها هدف ما است و همانطور که می دانید افزایش جمعیت وادامه خشکسالی دوچالش روبروی ما است. منابع زیرزمینی آب مرتب کاهش پیدا می کند و البته خشکسالی پدیده ای دیرینه در کشور ما به شمار می رود به طوریکه از زمان کوروش در کشور ما وجود داشته و حتی در کتیبه های آن زمان نوشته شده خدایا ما را از دروغ و خشکسالی نجات ده.

رییس جمهور گفت: دروغ را که تجربه کردید و دیدید چه بلایی به سر کشور آورد اکنون نیز متاسفانه در حال تجربه خشکسالی هستیم. البته خدمات خوبی در این زمینه از سوی دولت انجام شده و می شود اما به هر حال این پدیده وجود دارد و می توان از آن با عنوان آزمون الهی یا هر چیز دیگری تعبیر کرد.

او گفت: البته خشکسالی در سطح جهان به رفتار نادرست بشر با طبیعت برمی گردد چرا که اقدام نادرست پیامد نادرست نیز در جامعه در بر خواهد داشت. ما باید بهره وری آب را زیاد کرده و از آن درست تر استفاده کنیم و با کشاورزی سنتی نمی توانیم در روستاها مردم را ثروتمند کنیم بنابراین ناچاریم تحول ایجاد کرده و شکل زمینهای زراعی را در مبنای بهره وری تغییر دهیم.