کد خبر: ۱۰۵۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۷

اعلام آمادگی پلیس ایران برای تأمین امنیت حجاج در حرمین شریفین



فرمانده نیروی انتظامی با تأکید بر بی‌کفایتی دولت سعودی در حادثه منا امادگی پلیس ایران برای تأمین امنیت حجاج و زائران بیت‌الله الحرام را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، سردار حسین اشتری در افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی لوازم و تجهیزات پلیس ایمنی و امنیتی (ایپاس) ضمن تسلیت برای حادثه غمبار جانباختن جمع کثیری از ایرانیان در منا این حادثه را ناشی از بی کفایتی و بی مسئولیتی حکام سعودی عنوان کرد و اظهار داشت: نیروی انتظامی ایران این آمادگی را دارد تا مسئولیت خطیر تأمین امنیت زائران بیت‌الله الحرام و حجاج را برعهده گیرد و ما نسبت به این موضوع اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی ادامه داد: پلیس و دولت مردان سعودی اگر توان تأمین اعتبار حجاج بیت‌الله الحرام را ندارند بهتر است مسئولیت تأمین امنیت آنها را به پلیس کشورهای اسلامی بسپارند.

فرمانده نیروی انتظامی بی تفاوتی پلیس و مسئولان سعودی نسبت به این حادثه بزرگ را بزرگتر از اصل این ضایعه دانست و گفت: شاید اگر مسئولان سعودی و پلیس عربستان این همت و اراده را داشتند تا برای حجاج حادثه منا کاری را انجام دهند می‌توانستند از این ضایعه بزرگ جلوگیری کنند و جان بسیاری از مجروحان منا را نجات دهند ولی شواهد و قراین نشان می‌دهد که هیچ اراده‌ای از سوی پلیس و دولت سعودی نسبت به این موضوع وجود نداشت.

اشتری تأکید کرد: با توجه به شواهد و قراین موجود باید به دنبال تحقیق راجع به این موضوع باشیم که چند درصد از این فاجعه ارادی بوده است.

وی با بیان اینکه حکام سعودی باید پاسخگوی این جنایت بزرگ باشند، افزود: سخنان مقتدرانه رهبری ایران نه تنها دلگرم کننده مسلمانان جهان بود بلکه اقتدار و صلابت ایران را به دنیا نشان داد و باعث ناامیدی دشمنان مسلمین شد.

فرمانده نیروی انتظامی در ادامه سخنانش با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی پلیس ایران را پلیسی مقتدر، دانش بنیان، حرفه‌ای و خواهان تعامل با کشورهای دوست معرفی کرد و گفت: امروز پلیس ما آمادگی مشارکت کامل برای اجرای طرح‌های پلیسی با تمامی کشورهای دنیا در حوزه‌های تبادل تجربه، آموزش و استفاده از فناوری‌های روز را دارد.

اشتری با تأکید بر رویکرد اجتماعی پلیس ایران، ابراز امیدواری کرد: تا پیشگیری های اجتماعی و تعامل پلیس ایران با کشورهای دیگر به امنیت بیشتر جامعه جهانی کمک کند.

وی با بیان اینکه کشور ایران پس از انقلاب اسلامی همواره با تحریم های ظالمانه‌ای روبرو بوده است، خاطرنشان کرد: درسال‌های اخیر فشارهای وارده بر کشورمان چند برابر قبل شده وامروز هر آنچه که در اختیار ما قرار دارد حاصل پیشرفت دانشمندان بومی و جوانان کشورمان بوده است که در مسیر ایستادگی آنها را حاصل کردند.

فرمانده نیروی انتظامی ادامه داد: تحریم‌ها برای ما نعمت خودکفایی و ایستادگی را به همراه آورده و این نمایشگاه تنها گوشه‌ای از ابتکارات و خلاقیت‌های کشورمان در حوزه‌های پلیسی و امنیتی است.

اشتری با تأکید بر ضرورت تعامل میان پلیس و سایر دستگاه‌ها گفت: قطعاً همراه شدن اقتدار و همدلی میان مسئولان و مردم به ارتقای امنیت و آرامش جامعه می‌انجامد و مهمترین وظیفه پلیس ایجاد امنیت، آرامش و بالاتر از آن احساس امنیت در جامعه است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از 300 شرکت از 30 کشور دنیا حضور دارند و ما امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های داخلی و خارجی خود و تعامل با تمامی پلیس‌های کشورهای دوست از اقصی نقاط جهان، ارتقای امنیت را شاهد باشیم.