کد خبر: ۱۰۵۹۱۴
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۹

45درصد واحدهای تحویل شده مسکن مهر در دولت یازدهم تحقق یافت


 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تلاش های دولت یازدهم در حوزه مسکن مهر گفت: نازک کاری 27درصد، واحد افتتاح شده 36درصد، واحد تحویل شده 45 درصد، وصول اقساط شده 76 درصد،فروش اقساطی46درصد، پایان کار 32درصد و صدور سند52درصد در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است.


علی ربیعی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا، با یادآوری تلاش های وزیر راه و شهرسازی طی دو سال گذشته، افزود: از مجموع یک میلیون و 556 واحد افتتاح شده مسکن مهر، 556 هزار واحد آن در دولت تدبیر و امید تحقق یافته است.
وی اضافه کرد: در آبان ماه سال گذشته 335 هزار واحد راکد و متوقف بوده که در این مدت بیش از 230 هزار واحد آنها فعال و تعیین تکلیف شده است و برای مابقی برنامه ریزی لازم به عمل آمده تا استفاده از شیوه نامه های تهیه شده تعیین تکلیف شوند. پروژه های باقی مانده در سال 95 خاتمه می یابند
ربیعی افزود: علیرغم مشکلات عدیده ای که مسکن مهر از سال های گذشته به لحاظ زیرساختی با آن مواجه است و با وجود محدودیت ها و تنگناها در این شرایط دشوار، آماده کردن 572 هزار واحد برای تحویل به مردم گام ارزنده ای از سوی وزارت راه و شهرسازی است.
وی تصریح کرد: در صورتی که اندازه متوسط خانوار را سه نفر در نظر بگیریم در واقع در مدت بیش از دو سال فعالیت دولت تدبیر و امید، وزارت راه و شهرسازی توانسته حدود سه میلیون و 288 هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.
ربیعی اضافه کرد: با تلاش های انجام شده در این دوره مقرر شد، به منظور تامین منابع برای پروژه های نیمه تمام مسکن مهر، در این مدت از محل وصول اقساط جهت تکمیل به پروژه های نیمه تمام تزریق شود.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با تمهیدات به عمل آمده و برگزاری جلسات منظم هفتگی در بانک مسکن و با دعوت از مدیران کل راه و شهرسازی و مدیریت شعب استان ها، تلاش های زیادی برای افزایش روند فروش اقساطی و وصول اقساط صورت گرفت و با هماهنگی های به عمل آمده تعداد فروش اقساطی انجام گرفته در دولت یازدهم به 705 هزار واحد رسید. عملکرد دوساله دولت یازدهم قابل قیاس با هشت سال فعالیت دولت های نهم و دهم در حوزه مسکن مهر نیست.
وی ادامه داد: بدین ترتیب با عملکرد فروش اقساطی در دولت های نهم و دهم که 827 هزار واحد بود مجموع فروش اقساطی به عدد یک میلیون و 532 هزار واحد افزایش یافت.
ربیعی از دیگر تلاش های وزیر راه و شهرسازی سند دار شدن 569 هزار واحد از یک میلیون و 94هزار واحد از سازمان ثبت اسناد عنوان کرد و گفت: این میزان 52درصد از کل اسناد اخذ شده از شروع مسکن مهر می باشد.
گفتنی است، هیات رییسه ی مجلس روز یکشنبه پنجم مهرماه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را با امضای 13 نماینده اعلام وصول کرد و قرار است فردا سه شنبه چهاردهم مهرماه استیضاح برگزار شود.
طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی با جمع آوری تنها 13 امضا و به اصطلاح به شکل ناپلئونی به هیات رییسه ی مجلس تقدیم شد. این در حالی بود که پیش از تعطیلات تابستانی مجلس، امضا کنندگان این استیضاح بیش از 20 نفر بودند اما در طول یک ماه گذشته از شمار نمایندگان خواهان برکناری آخوندی کم شده و عده یی امضای خود را پس گرفته اند.