کد خبر: ۱۰۵۹۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۹۹۸
ادعای روزنامه کویتی:

تلاش ایران و روسیه برای تشکیل یک دولت علوی در ساحل سوریه! / رابطه ی دیدار ژنرال سلیمانی و پوتین با ماجرای ورود روسیه به سوریه!

روسیه، ایران و شبه نظامیان شیعه حزب الله تلاش می کنند یک «دولت علوی» در ساحل سوریه برپا کنند.

روزنامه کویتی ادعا کرد: روسیه، ایران و شبه نظامیان شیعه حزب الله تلاش می کنند یک «دولت علوی» در ساحل سوریه برپا کنند.

به  گزرش پایگاه خبری «تیک»، این روزنامه مدعی شد: حضور ایران و سوریه در سوریه برای ایجاد و تشکیل «دولت علوی» در ساحل سوریه است.

این روزنامه در ادامه این مطلب نوشت: هماهنگی بین ایران و روسیه در سطوح مختلفی صورت گرفته است حتی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را متقاعد کرد که تحولات سوریه به ویژه حضور هواپیماهای روسی در ساحل این کشور هیچ خطری برای تل آویو ندارد.

این مقاله نویس افزود: نتانیاهو نیز باید وعده های پوتین را مورد آزمایش قرار می داد و به او تاکید می کرد تل آویو نمی تواند درخصوص آنچه به امنیتش لطمه وارد می کند، سهل انگاری کند.

این منبع افزود: به نظر می رسد اسرائیل نیز مقاصد روسیه را مورد آزمایش قرار داد و از این رو است که حملات اسرائیل به مواضع مشخص در جولان با واکنش خاصی روبرو نشد بنابراین حملات روسیه در سوریه مستقیما بعد از سفر نتانیاهو به مسکو صورت گرفت و این به مثابه دلیلی آشکار بر هماهنگی میان «پیمان مقاومت و ممانعت» است.

این منبع افزود: مداخله نظامی مستقیم روسیه در سوریه در چارچوب طرحی ترسیم شده بین مسکو و تهران صورت گرفت زیرا ژنرال قاسم سلیمانی فرمانده «سپاه قدس» اخیرا دوبار به مسکو سفر کرد و نشست هایی با نظامیان روس برای هماهنگی و همکاری بین دو طرف برگزار کرد.

این در حالی است که اغلب هواپیماهای روسی که در لاذقیه سوریه فرود می آیند حامل سلاح ها و تجهیزاتی هستند که از حریم هوایی ایران و عراق عبور می کنند.

در سایه موضع گریه آور آمریکا و اظهاراتی که همراه با تناقض گویی مسئولان آمریکایی است می توان اذعان کرد اوضاع سوریه پیچیده تر خواهد شد زیرا باراک اوباما با بحران سوریه مانند یک کشیش پروتستانی رفتار می کند و به نظر می رسد که او فقط به سخنان زیبا درباره آزادی، دموکراسی و قانون بین الملل اکتفا می کند و زمینه را برای قیصر کرملین بازگذاشته تا باهماهنگی ایران هر کاری می خواهند در سوریه انجام دهند.