کد خبر: ۱۰۵۹۵۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۵۲

روسیه احتمالا سواحل سوریه را محاصره کند


فرمانده سابق ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه که در حال حاضر ریاست کمیته دفاعی مجلس دوما را برعهده دارد، از احتمال محاصره سواحل سوریه توسط نیروی دریایی روسیه خبر داد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر کومویدوف، فرمانده سابق ناوگان دریای سیاه نیروی دریایی روسیه و رئیس فعلی کمیته دفاعی مجلس دوما اظهار کرد: ممکن است نیروی دریایی روسیه از این ناوگان خود در سوریه به منظور محاصره سواحل این کشور و تحویل تسلیحات و احتمالا انجام حملات توپخانه‌ای استفاده کند.
 
روسیه از تاریخ 30 سپتامبر حملات هوایی دقیق خود علیه اهداف داعش در سوریه را آغاز کرد.
 
کومویدوف اظهار کرد: من فکر نمی‌کنم که البته استفاده تمام‌عیار از ناوگان دریای سیاه روسیه در این عملیات انجام شود اما عقیده دارم که می‌توان از این ناوگان برای محاصره ساحلی استفاده کرد. البته انجام حملات توپخانه‌ای نیز لحاظ شده اما با وجود آماده بودن کشتی‌ها برای این کار در حال حاضر انجام آن مفید نخواهد بود زیرا تروریست‌ها در عمق خاک سوریه حضور دارند و آتش توپخانه نمی‌تواند آنها را هدف قرار دهد.
 
وی افزود: اندازه نیروهای دریایی که در این عملیات استفاده خواهند شد وابسته به تشدید درگیری خواهد بود.
 
وی تاکید کرد: در حال حاضر ناوگان مدیترانه‌ای نیروی دریایی روسیه برای اقدامات در مناطق مورد نظر کافی است.
 
کومویدوف همچنین گفت: کشتی‌های پشتیبانی نیز مطمئناً در عملیات علیه داعش به منظور تحویل سلاح و تجهیزات نظامی و فنی استفاده خواهند شد.
منبع: ایسنا