کد خبر: ۱۰۵۹۸۸
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۹۲

روسيه از تشديد خشونت ها در اراضي فلسطين اشغالي ابراز نگراني کرد




ايرنا/ وزارت امور خارجه روسيه امروز دوشنبه با انتشار بيانيه اي از تشديد خشونت ها و زد و خوردهاي ميان نيروهاي پليس رژيم صهيونيستي با ساکنان مناطق فلسطين اشغالي ابراز نگراني کرد.
به گزارش ايرنا، در بيانيه گفته شده است: در مناطق عرب نشين بيت المقدس و شهرهاي بزرگ کرانه غربي رود اردن برخوردهاي شديدي ميان نيروهاي امنيتي اسراييلي و معترضان فلسطيني جريان دارد. در طولکرم يک نوجوان فلسطيني در جريان تيراندازي کشته شد.
در بيانيه وزارت خارجه روسيه با اشاره به افزايش موارد حمله شهرک نشينان صهيونيست به روستاهاي فلسطينيان گفته شده است: روز پنجم ماه اکتبر جاري از نوار غزه دو موشک به سرزمين هاي اشغالي پرتاب شد. در پي آن هواپيماهاي اسراييلي در چند نوبت به نوار غزه حمله کردند.
بيانيه مي گويد: مسکو از اين سير حوادث به شدت نگران است و هر گونه مظاهر تروريستي و کشتار غيرنظاميان را محکوم مي کند.
'روسيه از طرف هاي مناقشه دعوت مي کند حداکثر خويشتنداري داشته و براي رفع تنش ها تلاش کنند. نبايد اجازه داد وضعيت به سوي رويارويي پيش رفته و افراط گرايان از اين موضوع براي رسيدن به اهداف خود استفاده کنند.'
در پايان بيانيه وزارت خارجه روسيه در باره حوادث چند روز اخير در اراضي اشغالي فلسطين گفته شده است: اين رويدادها يک بار ديگر ضرورت ازسرگيري روند مذاکرات به منظور دستيابي به حل و فصل عادلانه مناقشه اسراييل و فلسطين را بر مبناي موجوديت دو کشور مستقل نشان مي دهد.
نظاميان صهيونيست امروز (دوشنبه) يک نوجوان فلسطيني را در کرانه باختري به قتل رساندند که به اين ترتيب شمال قربانيان خشونت نيروهاي اين رژيم در کرانه باختري اشغال شده در 24 ساعت گذشته به 2 تن رسيد.
يک جوان 18 ساله نيز يکشنبه شب در حمله نظاميان اين رژيم در طولکرم در کرانه باختري جان خود را ازدست داد.
اين در حالي است که درگيري ها ميان نظاميان صهيونيست و جوانان فلسطيني در شهرها و روستاهاي فلسطين ادامه دارد.
برخي از نهادهاي حقوق بشري پيشتر به مقام هاي رژيم صهيونيستي هشدار داده بودند که شرايط امنيتي و سختي که اين رژيم عليه فلسطيني ها وضع و اعمال کرده، ممکن است باعث آغاز انتفاضه ديگري در سرزمين هاي اشغالي شود.
درگيري ها ميان نظاميان رژيم صهيونيستي و نمازگزاران فلسطيني در 2 هفته گذشته در مسجدالاقصي و اطراف آن به دليل يورش صهيونيست ها، تشديد شده است.
حملات مکرر نظاميان و شهرک نشينان صهيونيست به مسجدالاقصي و جلوگيري از ورود نمازگزاران فلسطيني به آن، فضايي آکنده از تنش و درگيري را در اين منطقه به وجود آورده است.
نظاميان رژيم صهيونيستي و شهرک نشينان صهيونيست با يورش به مسجدالاقصي در صدد اجراي توطئه تقسيم زماني ومکاني مسجد الاقصي هستند.