کد خبر: ۱۰۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۶
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۱۷

مهرعلیزاده: اکثریت مجلس آینده با اصلاح طلبان خواهد بود/ تاکید بر عقلانیت و کارامدی

معاون دولت اصلاحات اکثریت مجلس آینده را متعلق به اصلاح طلبان و اعتدال گرایان دانست.

محسن مهرعلیزاده در گفتگو با خبرآنلاین در تبریز با بیان اینکه انتظار داریم بیش از 50 درصد مجلس آینده از آن اصلاح طلبان باشد گفت: پیش بینی می شود اصلاح طلبان و نیروهای حامی دولت بیش از 200 کرسی را به خود اختصاص دهند.

وی با تاکید بر لزوم هماهنگی و تعامل بین دولت و مجلس به عنوان دو بال اساسی توسعه ی کشور تاکید کرد: امیدواریم فضای حاکم بر مجلس آینده بر محوریت عقلانیت و کارامدی استوار باشد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه ی گفتگو خود با اشاره به اولویت های مجلس آینده در حوزه های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: مجلس آینده باید اولویت خود را بر محور توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم قرار داده و عملکرد آن، رشد پایدار اقتصادی را به ارمغان آورد.

مهرعلیزاده با تاکید بر لزوم جبران کسری سرمایه گذاری های اقتصادی طی سالیان گذشته، اظهار داشت: رشد پایدار اقتصادی باید بصورت واقعی بوده و منجر به ارتقای جایگاه ایران در منطقه و عرصه بی المللی گردد.

معاون دولت اصلاحات در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اولویت های مجلس آینده در حوزه های سیاسی و اجتماعی یادآور شد: اصلاحات پروسه ای تک بعدی نیست و باید حوزه های مختلف فرهنگی، اجتماعی و حتی اقتصادی را مد نظر قرار داد.

مهرعلیزاده رشد نامتوازن را آفت برنامه های کلان خواند و گفت: وقتی صحبت از توسعه می شود باید تمام جوانب کار مد نظر قرار گرفته و حوزه های مختلف مکمل یکدیگر باشند چراکه رشد بی رویه و تک بعدی منجر به بهم خوردن عملکرد سیستم خواهد شد.

معاون اسبق وزیر صنایع در ادامه سخنان خود بر لزوم کشف استعدادهای هر منطقه تاکید کرد و گفت: یکی از راهکارهای توسعه ی متوازن کشور استقلال اقتصادی و ایجاد فضای رقابت در بین مناطق مختلف کشور است.

به گفته ی وی مجلس آینده باید راهکارهای کاهش وابستگی تدریجی نفت را بررسی و به مورد اجرا گذارد چراکه بدون قطع وابستگی به نفت و تعریف منابع جدید اقتصادی، توسعه همه جانبه محقق نمی شود.

مهرعلیزاده با بیان اینکه اصلاح طلبان در انتخابات آینده ی مجلس بصورت منسجم و هماهنگ حضور خواهند داشت گفت: امیدوارم هرآنچه به صلاح کشور و مردم است در انتخابات آتی رقم خورده و منجر به اعتلای میهن اسلامی گردد.