کد خبر: ۱۰۶۰۰۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۱۶۶

آخوندی: انصاف را رعایت کنید

 وزیر راه و شهرسازی گفت: ما در سال گذشته یک ریال بودجه برای راه روستایی نداشتیم، اما 3500 کیلومتر راه روستایی افتتاح شد و در کل در این دولت 6500 کیلومتر راه روستایی افتتاح شده است.
 عباس آخوندی درادامه سخنانش در جلسه استیضاحش در صحن علنی مجلس درباره برخورداری از شبکه راه های شهری و روستایی اظهار کرد: دوستان مستحضر هستند که باید شبکه های راه های شهری را به راه های آسیایی متصل کنیم، تمام کریدورهای بزرگ شرقی غربی کشور به راه های آسیاسی متصل است. برای این کار باید شبکه ازادراهی ایران را به 5 هزار کیلومتر افزایش دهیم و برای تحقق این امر، در همین سال گذشته، 1500 کیلومتر آزادراه قراردادش با بخش خصوصی بسته شده است.

وی توضیح داد: هر کیلومتر آزادراه 10 میلیارد تومان هزینه دارد یعنی 15 هزار میلیارد تومان قرارداد بسته ایم. این حرف ها شعار نیست. این آزادراه ها دانه به دانه افتتاح می شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه قرارداد سرمایه گذاری چند صد مجتمع خدمات رفاهی در ایران بسته شده است، اظهار کرد: می پرسند چقدر روستا را می شناسید؟ من هیچ ادعایی ندارم ولی من چهار سال  در ابتدای انقلاب عضو شورای مرکزی جهاد سازندگی بودم. یا پس از آن شش سال رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بودم که در آن زمان کار ما فقط روستا بود.

آخوندی توضیح داد: ما در سال گذشته یک ریال بودجه برای بودجه نداشتیم، اما 3500 کیلومتر راه روستایی افتتاح شد. در این دولت 6500 کیلومتر راه روستایی افتتاح شد.

وی تاکید کرد: اگر به هر دلیلی می خواهید استیضاح کنید، حق شماست، اما خواهش می کنم انصاف را رعایت کنید.

وزیر راه و شهرسازی، موضوعی که در اقتصاد مقاومتی بحث شده را ترانزیت عنوان کرد و گفت: در تمامی حوزه ها چه ریلی چه هوایی چه جاده ای ما رشد اساسی در امر ترانزیت داشتیم. بیش از 12 درصد رشد در حوزه ترانزیت کشور صورت گرفته است و امیدواریم از این موضوع برای توسعه گردشگری بهره برده شود.

آخوندی درباره جوان گرایی به انتخابات نظام مهندسی اشاره کرد و گفت: در حوزه نظام مهندسی چه اقدام بزرگی را انجام دادیم و خواهید دید در انتخابات نظام مهندسی که دو روز دیگر برگزار می شود، چه اقدام بزرگی انجام می شود.

او سپس از موضوع حقوق شهروندی سخن گفت و توضیح داد: من چند امکان شفافیت و دسترسی مردم به اطلاعات را نشان می دهم. ما 570 خدمت را ارائه می کنیم. ما سرویس آنلاین برای مردم ایران راه اندازی کردیم، هر کسی هر خواسته ای داشته باشد می تواند اینجا مطرح کند که در ایران بی سابقه است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هر چه آمار درباره خدمت های ماست روی سامانه سجا در اختیار تمام مردم ایران است، تشریح کرد: سامانه طرح و پایش پروژه ها را به طور شفاف ارائه کردیم. در این وزارتخانه مواردی بود که یک شخص 300 پروژه گرفته بود اما الان همه چیز شفاف است.

وی ادامه داد: سامانه دسترسی به تمام دوربین های نظارت تصویری در اختیار تمام مردم است. هر دوربینی در هر جای ایران را هر شهروندی می تواند ببیند که چه اتفاقی در آن جاده می افتد. سامانه تردد شمارهای راه ها نیز در اختیار تمام مردم ایران است.