کد خبر: ۱۰۶۰۲۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۱

مفقود بودن ركن‌آبادي تاييد شد / اميرعبداللهيان تا شناسايي دقيق و انتقال همه مفقودين با جديت پيگير هستيم


باوجود بازگشت برخي از مفقودين حادثه منا، هنوز سرنوشت ركن‌آبادي در هاله‌اي از ابهام است

يكي از مهمترين قربانيان حادثه منا در حج امسال، غضنفر ركن‌آبادي سفير سابق ايران در لبنان است كه در حال حاضر جزو مفقودين اين حادثه به شمار مي‌رود. از ابتداي ماجراي حادثه منا گزارشاتي درباره پيدا شدن و يا نشدن او در رسانه‌ها منتشر شد اما امروز معاون وزير خارجه در امور كشورهاي عربي اعلام كرد كه او همچنان مفقود است و تا تعيين وضعيت او اقدامات با جديت ادامه دارد.

معاون وزیر خارجه گفت: تا شناسایی دقیق و انتقال یکایک مفقودین حادثه منا پیگیری‌ها و اقدامات با جدیت ادامه خواهد داشت.
به گزارش پایگاه خبری تیک به نقل از ايسنا، حسین امیرعبداللهیان در حاشیه مراسم تشییع پیکر سرکنسول ایران در مرو ترکمنستان واز جان‌باختگان فاجعه منا افزود: گروه دیگری از جان‌باختگان در مرحله بعدی عملیات انتقال وارد کشور می‌شوند.

وی ادامه داد: آقای رکن‌آبادی دیپلمات ارشد کشورمان همچنان جزء مفقودین می‌باشد و تلاش‌ها برای تعیین وضعیت ایشان با جدیت ادامه دارد. به گفته وی، پیکر هیچ جان‌باخته‌ای بدون رضایت خانواده در مکه مکرمه نخواهد ماند.

گفتني است به نظر مي‌رسد تاكيد ايران بر عدم دفن جانباختگان در مكه مي‌تواند ريشه در اين مساله داشته باشد كه ممكن است عربستان به دروغ نام ركن‌آبادي را در ميان مدفون شدگان در مكه اعلام كند. غضنفر ركن‌آبادي به علت حضور چندين ساله در لبنان و ارتباط نزديك با حزب الله لبنان از جمله افرادي بود كه در ليست ترور گروه‌هاي تروريستي سعودي و صهيونيستي قرار داد و دست كم از دو حادثه تروريستي نجات يافته بود.