کد خبر: ۱۰۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۲۸

بروجردی: گزارش کمیسیون برجام می تواند مورد استناد دشمن قرار گیرد


رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با انتقاد از گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام گفت: این گزارش متاسفانه می تواند مورد استناد دشمنان قرار گیرد.


علاء الدین بروجردی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا، درباره بررسی برجام در کمیسیون ویژه و طرح یک فوریتی اجرای آن در کمیسیون امنیت ملی افزود: برخی از نمایندگان طرح دو فوریتی به امضا رساندند که دو فوریت آن رای نیاورد اما یک فوریت آن به تصویب نمایندگان رسید.
نماینده مردم بروجرد در مجلس ادامه داد: این طرح توسط هیات رییسه مجلس به کمیسیون امنیت ملی ارجاع داده شد و در جلسه ویژه عصر روز گذشته کلیات و ماده واحده آن که شامل 9 بند و دو تبصره بود به تصویب رسید.
بروجردی خاطرنشان کرد: گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره این طرح به هیات رئیسه ارایه شده و 50 نفر از نمایندگان نیز طی درخواستی خواستار در اولویت قرار گرفتن این طرح به صورت فوریت برای بررسی در جلسه علنی شدند.
وی ادامه داد: احتمالا یکشنبه آینده این طرح در دستور کار صحن مجلس قرار می گیرد و به نظرم با اکثریت قاطع آرا به تصویب نمایندگان خواهد رسید.

**نباید تیمی خارج از مجلس در تدوین گزارش نقش می داشتند
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی درباره امضای نامه ای پنج نفره از اعضای کمیسیون ویژه بررسی برجام نیز اظهارداشت: ما معتقد بودیم و هستیم وقتی که یک کمیته ویژه برای بررسی موضوعی در مجلس تشکیل می شود به خصوص این که سه هفته تعطیلات مجلس را صرف بررسی برجام در این کمیسیون کردیم و به حوزه های انتخابیه سر نزدیم و 40 روز طول کشید و ده ها ساعت جلسه داشت و کار به نتیجه نهایی رسید، نباید تیمی خارج از مجلس و نمایندگان در تدوین این گزارش نقشی داشته باشند.
بروجردی خاطر نشان کرد: متاسفانه این اتفاق افتاد و اولین اعتراض ما نیز امضای آن نامه پنج نفره بود.
وی درباره دلایل دیگر امضای این نامه گفت: بالاخره برجام دارای نقاطی مثبت و منفی است البته نقاط مثبتی که مزیت های آن است برای افکار عمومی روشن شود. به نظر پنج نفر امضا کننده این نامه گزارش کمیسیون برجام کاملا منفی بود و ما امتیازات مثبتی که در برجام بود را در این بیانیه برای روشن شدن افکار عمومی منتشر کردیم.
این نماینده مجلس درباره سومین دلیل امضای این نامه نیز گفت: دشمن در آینده به طور حتم در گزارش کمیسیون برجام تکیه خواهد کرد، چون این گزارش نظر رسمی کمیسیون ویژه تشکیل شده برای بررسی برجام در مجلس بود اما کمیسیون به این نتیجه رسیده بود طبق گزارشی که ما به آن اعتقادی نداریم، دشمن حق دارد که از مراکز نظامی ما بازدید کند. در حالی که این موضوع با مخالفت صریح رهبر معظم انقلاب رو به رو شده بود.
بروجردی اظهارداشت: آمریکایی ها در آینده قطعا به این گزارش استناد خواهند کرد و گفت: ما می توانیم از مراکز نظامیتان بازدید کنیم و سند آن هم گزارش کمیسیون برجام است. در حالی که ما اصلا این موضوع را قبول نداریم زیرا آنها این حق را ندارند و نمی توانند از مراکز نظامی ما بازدید کنند.
وی یادآور شد: دشمن شیطان است اعم از آمریکا و یا کسانی که در مسیر آمریکا حرکت می کنند اما باید جلوی سوء استفاده دشمن را گرفت البته نمایندگان، هم دشمن شناس هستند هم دشمن ستیز.
گفتنی است روز یکشنبه گزارش کمیسیون ویژه بررسی برجام در جلسه علنی قرائت شد.