کد خبر: ۱۰۶۰۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۹۳

تشکل های اقتصادی به دولت برای حل مشکلات فرش کمک کنند


 رییس مرکز ملی فرش ایران گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت به تنهایی نمی تواند تمام مسائل و مشکلات بخش فرش را برطرف کند و تشکل های اقتصادی می توانند به دولت در این زمینه کمک کنند.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان روز سه شنبه به نقل از حمید کارگر اضافه کرد: یک تیم تخصصی با هدف بررسی و نظارت بر صادرات فرش و واردات مواد اولیه تولید آن تشکیل شده است.
رییس مرکز ملی فرش ایران در دیدار با رییس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: استان اصفهان یکی از قطب های مهم تولید فرش کشور است که می تواند در توسعه این بخش نقش بسزایی داشته باشد.
وی تاکید کرد: برندهای فرش ایرانی باید در دنیا معرفی شوند تا بتوانیم بازارهای هدف را به خود اختصاص دهیم.
کارگر خواهان نگاه هنری به تابلو فرش شد و گفت: مرکز ملی فرش ایران تلاش می کند که نمایشگاه فرش دستباف و فرش ماشینی به صورت جداگانه برگزار شود.
رییس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این دیدار از آمادگی اتاق برای توسعه صنعت فرش در استان خبر داد و گفت: اتاق می تواند در پذیرش هیات های تجاری خارجی و همچنین با اعزام هیات ها، فرش اصفهان را معرفی کند.
سید عبدالوهاب سهل آبادی افزود: فرش بافی یکی از قدیمی ترین و عمومی ترین مشاغل خانواده های اصفهانی و نیازمند احیای دوباره است.
وی خواهان توجه به سلیقه مشتریان بویژه مشتریان خارجی از سوی بافندگان فرش شد و گفت: با وجود ارزشمند بون طرح های قدیمی فرش اصفهان باید از طرح های جدید منطبق بر خواسته مشتریان در تولید فرش استفاده کرد.
وی تاکید کرد: ایجاد کارگاههای کوچک توسط تولید کنندگان فرش در مناطق مختلف شهر می تواند علاوه بر اشتغالزایی به افزایش صادرات استان منجر شود.
ایران یکی از بزرگترین تولید کنندگان و صادر کنندگان فرش در دنیاست.
ارزش صادرات فرش ایران در سال 93 به ۳۳۰ میلیون دلار و وزن آن به پنج هزار تن فرش رسید.