کد خبر: ۱۰۶۰۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۹۳۹

امضای تفاهمنامه همکاری فنی، اقتصادی و علمی شرکتهای ایرانی و دانمارکی


 تفاهمنامه همکاری فنی، اقتصادی و علمی در زمینه صنعت سیمان بین شرکتهای احداث صنعت و اف ال اسمیت (FL SMIDTH)دانمارک با حضور مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت در تهران امضا شد.


به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، تفاهمنامه یادشده توسط مرتضی هاشم پور مدیرعامل شرکت احداث صنعت ایران و توماس شولتز (Thomas Schulz)مدیر ارشد اجرایی شرکت چندملیتی یادشده(دانمارکی، آلمانی و انگلیسی) پیش از ظهر سه شنبه در محل سازمان ایمیدرو به امضا رسید.
طرف دانمارکی در چارچوب این تفاهمنامه به شرکت احداث صنعت اختیار نمایندگی به عنوان نماینده اف ال اسمیت در جمهوری اسلامی ایران برای اجرای پروژه ها و ارایه خدمات یا هر دو مورد در حیطه کشورمان را داد.
همچنین شرکت احداث صنعت با کسب و کار مدیریت و ساخت کارخانه های سیمان و داشتن تجربه طولانی در توسعه و ساخت کارخانه های سیمان در داخل و خارج از کشور با طرف دانمارکی توافق کرد که همکاری تنگاتنگ در بازار کارخانه های سیمان ایران و تولید تجهیزات داشته باشند.
طرف ایرانی این تفاهمنامه، به صورت فعال بازار کشور را مورد پیگیری قرار می دهد و به شرکت دانمارکی اطلاع رسانی می نماید تا در پروژه های مرتبط با تولیدات مربوطه تلاش لازم را به عمل آورند و در زمینه توسعه تولیدات کشور گام بردارند.
همچنین شرکت ایرانی به منظور ارتباط با طرف خارجی این تفاهمنامه و پیمانکاران دست دوم و مشتریان بالقوه و دیگر ارتباطات با اف ال اسمیت، همکاری خود را در پروژه های جدید و بهینه سازی و بازسازی کارخانه های موجود سیمان به مورد اجرا خواهد گذاشت.
تفاهمنامه دو شرکت، اجازه هیچگونه انتقال غیرمنقول از دیگر دارایی ها را که به معنای مداخله، حق کپی، طراحی ها، علامت تجارت و یا دیگر مالکیت داشته یا مورد استفاده طرفین را نمی دهد.
این تفاهمنامه بقوت خود باقی است تا هریک از دو طرف پایان دوره آن را اعلام نماید.
شرکت دانمارکی، آلمانی و انگلیسی اف.ال.اسمیت علاوه بر صنعت سیمان در بخشهای مس، آلومینیوم، به همراه کانی های غیرفلزی فعالیت دارد.