کد خبر: ۱۰۶۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۶۰۰۱

تصاویر : روی دیگر هیتلر

با نمایش دو اثر نقاشی از رهبر آلمان نازی در گالری "دفینه" تهران علاقمندان ایرانی می‌توانند روی دیگر پیشوای خونریز نازی‌ها را ببینند.

نمایشگاهی در تهران با عنوان "رنگ، بوم، معماری" در گالری "دفینه" افتتاح شده است که در آن 25 اثر هنری از هنرمندان داخلی و خارجی به معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است. در میان این تابلوها که متعلق به گنجینه‌ رنگ و نقش مؤسسه فرهنگی موزه‌های بنیاد مستضعفان هستند دو تابلوی نقاشی آبرنگ از آدولف هیتلر و مربوط به قرن 19 میلادی نیز وجود دارد که برای اولین بار است به نمایش در می‌آید. گفته‌شده این دو تابلو احتمالا متعلق به یکی از رجال پهلوی بوده که در دوره حضور هیتلر در وین نقاشی شده است.

آدولف هیتلر رهبر آلمان نازی از کودکی به نقاشی علاقمند بود آنطور که در سال 1905 وارد مدرسه هنرهای زیبای وین شد اما در آنجا علاقه اش به معماری را کشف کرد و مسیرش را تغییر داد.
 
بیشترین نقاشی‌های آن دوران هیتلر اما به زمانی بازمی گردد که در دسامبر 1907 مادرش را از دست داد و مجبور شد برای امرار معاش در وین نقاشی کند. او از روی کارت پستال‌ها طرح می‌کشید و به توریست‌ها می‌فروخت. او در این مدت بیش از دوهزار تابولی را نقاشی کرد و فروخت. او بعدها در جریان جنگ جهانی اول نیز در مدت خدمت سربازی اش نقاشی‌های روزنامه ارتش را نیز می‌کشید. شمار زیادی از این تابلوها بعدها جمع آوری شد و به موزه آرشیو ملی "باواریا" انتقال پیدا کرد.

هیتلر در دوران صدراعظمی آلمان نیز علاقه به نقاشی را پی گرفت و در حالیکه در اوقات فراغت نقاشی‌ می‌کشید از نمایشگاه‌های نقاشی در آلمان نیز غافل نمی‌شد. در زیر شماری از تابلوهای او که در موزه باواریا نگهداری می‌شود را می‌بینید.تصاویر از فرادید.