کد خبر: ۱۰۶۰۸۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۵

خانه ۵ فلسطینی با خاک یکسان شد


 به دستور نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، بولدوزرهای این رژیم دیروز خانه ۵فلسطینی را در بیت‌المقدس و کرانه باختری با خاک یکسان کردند.

اين خانه‌ها به اعضاي خانواده يك فلسطيني تعلق داشت كه در روزهاي گذشته به شهرك‌نشينان يهودي در بيت‌المقدس حمله كرده‌بود. بنيامين نتانياهو صبح ديروز در سخناني ضمن تهديد فلسطيني‌ها به برخوردي سخت در روزهاي آينده، گفت كه خانه‌هاي فلسطيني‌هايي كه در حملات عليه اسرائيلي‌ها دست دارند و همچنين خانه‌هاي اعضاي خانواده‌هاي آنها تخريب مي‌شود.

بعد از اين سخنان، نظاميان صهيونيست با چندين بولدوزر به راه افتادند. ابتدا خانه قصان ابوجلال عامل يكي از حملات روزهاي اخير تخريب شد. خانه او در شرق بيت‌المقدس بود. اما كار به اينجا ختم نشد. علاوه بر خانه اين فلسطيني، خانه 4نفر از اعضاي خانواده‌اش در نقاط مختلف ازجمله در كرانه باختري، توسط بولدوزرها با خاك يكسان شد. ازجمله اين خانه‌ها، خانه عمو و پسر عموي اين مرد فلسطيني بود.

رژيم صهيونيستي همواره به‌دنبال بهانه‌اي براي تخريب خانه‌هاي فلسطينيان است. گاه اين بهانه با حكم دادگاه و با ادعاي غيرقانوني بودن مكان ساخت خانه فراهم مي‌شود. رژيم صهيونيستي نقاطي از بيت‌المقدس را مشخص كرده و مي‌گويد فلسطيني‌ها نبايد در اين نقاط خانه بسازند. اما بهانه ديگر كه نوعي حكم قضايي خودخوانده است، تخريب خانه‌هاي فلسطينياني است كه در هرگونه حمله‌اي دست داشته‌باشند.

در روزهاي اخير و بعد از ورود شهرك‌نشينان تندروي يهودي به محوطه مسجد‌الاقصي با حمايت پليس و نظاميان رژيم صهيونيستي و اعتراض فلسطيني‌ها به اين اقدام، تنش‌ها در بيت‌المقدس به‌شدت بالا گرفته‌است. اين درگيري‌ها ميان نظاميان مسلح اسرائيلي و فلسطينياني كه تنها به سنگ مسلح هستند، تا‌كنون بيش از 500مجروح، 6شهيد و صدها اسير از ميان فلسطينيان به جا گذاشته‌است.

طي همين 48ساعت گذشته در حملات نظاميان رژيم صهيونيستي، 3 نوجوان فلسطيني به شهادت رسيدند. محمود عباس، رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين اين هفته در تماس تلفني با دبيركل سازمان ملل خواستار حمايت بين‌المللي از فلسطين به‌عنوان كشور تحت اشغال شد. برخي منابع فلسطيني گفته‌اند كه عباس قصد انحلال دولت خودگردان را دارد. اين در حالي است كه سازمان ملل به غيراز بيانيه و «دعوت طرفين به خويشتن‌داري» كاري براي فلسطينياني كه اكنون زير حملات نظاميان رژيم صهيونيستي قرار دارند، انجام نداده است.