کد خبر: ۱۰۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۰۸۴

طی 10 سال ایران به 300 فروند هواپیما مسافری نیاز دارد


- یک کارشناس صنعت هوانوردی با بررسی نیاز صنعت هوانوردی ایران در دوران پساتحریم، گفت: سایت Flight Global، تعداد هواپیماهای مورد نیاز ایران طی 10 سال آینده 300 فروند و میزان اعتبار مورد نیاز آن 18 میلیارد دلار خواهد بود.


به گزارش ایرنا از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمید نجف افزود: از این تعداد80 فروند جت منطقه ای با متوسط قیمت خرید 30 میلیون دلار، 130 فروند هواپیمای باریک پیکر با متوسط قیمت خرید 50 میلیون دلار و 90 فروند هواپیمای پهن پیکر نیز با متوسط قیمت خرید 110 میلیون دلار خواهد بود.
وی با اشاره به هواپیمای مورد نیاز آسمان ایران، گفت: با توجه به ساختار عمدتاً غربی شرکت های هواپیمایی کشور، خرید هواپیماهای باریک پیکر ایرباس A320 و بوئینگ B737-800 برای مسیرهای میان برد برای صنعت هوانوردی کشور مناسب خواهد بود.
به گفته وی، هواپیماهای پهن پیکر بوئینگ B777 B747-8 و ایرباس A330 برای مسیرهای دوربرد و جت های منطقه ای ساخت کارخانه های بومباردیر، امبرائر و آ تی ار نیز گزینه های مناسبی هستند که می توانند در اولویت فهرست خرید یا اجاره شرکت های هوایی قرار گیرند.
نجف گفت: با استفاده از ظرفیت فاینانس های داخلی و خارجی به سادگی بخشی از بازار جهانی را که متأسفانه طی سال های گذشته به شرکت های هواپیمایی منطقه واگذار کرده ایم، می توانیم به کشور برگردانیم.
وی با بیان اینکه تامین هواپیما یکی از موضوعات مهم در دوران پساتحریم است، گفت: با بررسی موشکافانه و همه جانبه با توجه به محدودیت منابع مالی و زیرساخت های مورد نیاز باید نوع هواپیماهای دور متوسط و کوتاه برد مورد نیاز خود را انتخاب کنیم.
این کارشناس صنعت هوانوردی افزود: در حالی که تعداد هواپیماهای مورد نیاز این صنعت طی 10 سال آینده 400 تا 500 فروند و میزان اعتبار مورد نیاز 20 میلیارد دلار تخمین زده شده است، آخرین بررسی های انجام شده توسط سایت Flight Global، تعداد هواپیماهای مورد نیاز ایران طی 10 سال آینده را 300 فروند و میزان اعتبار مورد نیاز آن 18 میلیارد دلار اعلام شده است