کد خبر: ۱۰۶۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۲۰۷۲

علم‌الهدی: فاجعه منا مقدمه ظهور است

سید احمد علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر که شب گذشته در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فاجعه منا مقدمه و پیش زمینه ظهور فرج امام زمان (عج) است و این زمینه نیاز به قربانی داشته، همچنان که رکاب بقیه الله فدایی لازم دارد.
سید احمد علم‌الهدی در مراسم بزرگداشت مرحوم محسن حاجی حسنی کارگر که شب گذشته در مهدیه مشهد برگزار شد، اظهار کرد: فاجعه منا مقدمه و پیش زمینه ظهور فرج امام زمان (عج) است و این زمینه نیاز به قربانی داشته، همچنان که رکاب بقیه الله فدایی لازم دارد.

به گزارش پایگاه خبری «تیک» به نقل از خبرگزاری ها، امام جمعه مشهد با بیان اینکه «آن کس که در مرز قربانی فی سبیل‌الله قرار می‌گیرد باید بهترین باشد»، تصریح کرد: در این فاجعه شاهد ضایعات بسیاری از همه اقوام بودیم و بعضی از چهره‌های برجسته هم در این میان دیده می‌شد، اما نکته مهم آن است که نخبگان دنیا جز برای قربانی شدن در رکاب امام زمان(عج) به هر چه می‌رسیدند کم بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: این محفل یادبود، در راستای عزای جانگداز نخبه و فرزانه عزیز قرآنی است که توسط جنایات نابه‌کارانه مزدوران و عوامل ضداسلام به فیض شهادت نائل آمد.

وی با تاکید بر شناخت و موقعیت خاص محل شهادت مرحوم حاجی حسنی کارگر افزود: آن چه در این میان حائز اهمیت است شناخت وضعیت و موقعیت خاصی است که این حادثه تلخ و ناگوار در آنجا اتفاق افتاد.

علم‌الهدی ادامه داد: از دیدگاه ما یک نخبه و فرزانه از جامعه ما گرفته شد، اما در تحلیلی دیگر از این حادثه آخرین، عظمت و شخصیت این شهید برای ما قابل تامل است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه «امتیازات و نخبگی مرحوم حاجی حسنی کارگر مربوط به گذشته است»، افزود: این پیشامد در بررسی تعمق و شناخت زندگانی مرحوم حاجی حسنی کارگر طعم تلخی دارد، اما در سوی دیگر این تحلیل چهره تکامل یک جوان نمایان است، در سالیان اخیر هنوز ماهیت و تبار آل سعود برای امت اسلامی روشن نشده بود، بیت‌الله دچار رجس و پلیدی است و این مکان به عنوان حرم امن الهی و هم مصلی باید تطهیر شود.

امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه «مسلمانان دنیا باید بدانند که مسجد الحرام را پلیدی فرا گرفته است»، عنوان کرد: تطهیر این خانه باید توسط آخرین ذخیره الهی یعنی امام زمان (عج) صورت گیرد، دو قرن است که حرم امن الهی به دست پلیدترین تبارهای شیطانی زمین یعنی آل سعود آلوده شده است.

وی با تاکید بر اینکه «تنها اعتقاد و شناخت پیروان اهل بیت (ع) برای شناختن پلیدی آل سعود کفایت نمی‌کند»، یادآور شد: امت اسلامی باید بداند رجس شناسی و پلیدشناسی مقدمه تطهیر است که باید به طور شفاف به همگان شناخته شود.

علم الهدی با اشاره به آیه ۱۲۵ سوره بقره و تاکید بر شناخت ماهیت مسجد الحرام عنوان کرد: موقعیت معنوی مسجد الحرام، کانون بندگی و عبودیت خدا یک بعد و پناهگاه و کانون امن بودن آن بعد دیگر مسجد الحرام است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: بیت‌الله در صورتی مصلی و جای امن است که تطهیر شود و این تطهیر کار ابراهیم و اسماعیل است نه به عنوان شخص بلکه به عنوان تبار.