کد خبر: ۱۰۶۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۴۰

حلقه محاصره تروریست‌ها در الرمادی تنگ‌تر می‌شود



منابع عراقی از ادامه پیشروی‌های نیروهای امنیتی و مردمی این کشور در الرمادی و حرکت آنها به سوی مرکز استان الانبار خبر دادند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه المربد، نیروهای امینتی حدود 500 متر در شمال الرمادی پیشروی کرده اند و به نزدیکی میدان تحصن رسیده اند.این عملیات از سوی فرماندهی عملیات بابل از سمت غرب صورت گرفته است و بسیاری از داعشی ها از جزیره الخالدیه و الرمادی به سوی غرب گریخته اند.

 نیروهای امنیتی و مردمی منطقه البو جلیب از سمت منطقه البوفراج و پل ژاپنی را به محاصره درآورده اند.نیروهای عراقی در منطقه کیلومتر هفت مسلط هستند و به دنبال تنگ تر کردن حلقه محاصره و ورود به مرکز الرمادی هستند.

این درحالی است که صباح کرحوت رئیس شورای استان الانبار از آمادگی نیروهای امنیتی و مردمی برای آزادسازی مناطق استراتژیک در الرمادی و آزاد سازی منطقه زنکوره و بخش های زیادی از منطقه البو ریشه در این شهر خبر داد و اعلام کرد: نیروهای امنیتی موفق به بازپس گیری مناطق زنکوره، البوجلیب و العدنانیه و بخش های گسترده ای از البو ریشه از جمله منزل احمد ابوریشه رئیس کنگره بیداری عراق شدند.

وی تاکید کرد: نیروهای امنیتی موفق به آزاد سازی منطقه کیلومتر پنج در غرب الرمادی شدند و تلفات مادی و انسانی زیادی وارد کردند.

یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: نیروهای امنیتی با استفاده از موشک های توز و توپخانه و موشک انداز موفق به انهدام مراکز داعش در مناطق البوعیثه و البوفراج در شمال الرمادی شدند.

این منبع افزود: در این عملیات شماری زیادی از تروریست ها به هلاکت رسیدند.از زمان شروع عملیات جدید علیه داعش این گروهک متحمل خسارات و تلفات سنگینی طی روزهای گذشته شده است.

فرماندهی عملیات مشترک نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای امنیتی و مردمی در حال پیشروی به سوی مرکز الرمادی برای آزاد سازی آن از داعش هستند و مراکز و استحکامات تروریست ها را درهم کوبیدند.

سلیم الجبوری: آزادسازی پالایشگاه بیجی ضروری است

همزمان سلیم الجبوری رئیس پارلمان عراق بیان کرد: آزاد سازی پالایشگاه بیجی ضروری است و باید عملیات بازسازی در استان صلاح الدین انجام شود و همه خانواده های آواره بازگردند.

وی افزود: حفظ اراضی آزاد شده پس از آزاد سازی آنها از سوی ساکنان بومی با همکاری با دولت مرکزی و فرماندهی عملیات صلاح الدین لازم و ضروری است.