کد خبر: ۱۰۶۱۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۲۰۹

رشد تولید خودرو منفی شد/ کاهش 44 درصدی تولید خودرو در شهریور امسال


رشد تولید انواع خودرو در شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته دوباره منفی شد. بر اساس آمار اعلام شده از سوی وزارت صنعت، در شش ماه گذشته خودروسازان کشور 501 هزار دستگاه انواع خودرو به تولید رسانده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل 3.8 درصد کاهش داشته است.

به گزارش اقتصادنیوز، تولید انواع خودرو سواری در شهریور ماه امسال نسبت ماه مشابه سال گذشته، 44 درصد کاهش نشان می دهد. بر این اساس در شهریور ماه سال گذشته 97 هزار دستگاه خودرو سواری به تولید رسیده که این تعداد در شهریور ماه امسال به 54 هزار و 500 دستگاه رسیده است.

این آمار نشان می‌دهد که خودروسازان کشور در شهریور ماه گذشته روزانه 3 هزار دستگاه خودرو به تولید می‌رساندند که در شهریور امسال این تعداد به یک هزار و 700 دستگاه در روز رسیده است.

بر اساس آمار تولید خودرو در 6 ماه نخست امسال، تولید خودرو سورای در مجموع 4 درصد رشد داشته که با توجه به کاهش تولید در شهریور و احتمال ادامه دار بودن این روند کاهشی به نظر می‌رسد در ماه آینده رشد تولید خودرو سواری در هفت ماه امسال نسبت به هفت ماه سال گذشته منفی شود.

بر اساس این آمار گروه صنعتی ایران خودرو 5.2 وگروه خودروسازی سایپا 6.4 درصد کاهش تولید انواع خودرو را داشته اند. بررسی جزء به جزء این آمار نشان می‌دهد که ایران خودرو در تولید خودروهای سواری طی شش ماه نخست امسال با 8.2 درصد رشد مواجه شده اما سایپا 4.2 درصد کاهش تولید به خود دیده است.

وضعیت تولید در شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته نیز نشان می‌دهد که در ماه گذشته ایران خودرو تنها 26 هزار و 700 دستگاه انواع خودرو سواری به تولید رسانده که نسبت به سال 93 با کاهشی در حدود 50 درصد روبرو شده است. معنی دیگر آمار منتشر شده این است که تولید خودرو در ایران‌خودرو به روزانه 860 دستگاه رسیده است.

سایپا در این میان توانسته 23 هزار دستگاه انواع سواری را به تولید برساند تا روزانه 714 دستگاه خودرو را تولید کرده باشد و 36.7 درصد کاهش تولید به خود ببیند.