کد خبر: ۱۰۶۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۳۴۸۵

حمله لفظی چند دانشجو به ظریف در دانشگاه امام صادق

رييس دستگاه ديپلماسي کشورمان از برنامه‌هاي وزارت خارجه براي عبور قدرتمند از شرايط حاکم بر فاجعه منا خبر داد.

دکتر محمدجواد ظريف عصر چهارشنبه در حاشيه مراسم بزرگداشت محمد رحيم آقايي‌پور در جمع خبرنگاران ايسنا و باشگاه خبرنگاران جوان گفت: از همان ابتداي فاجعه منا تمام تلاش‌مان اين بوده که اولا سلامت حجاج را درحد توان تضمين کنيم و ثانيا شناسايي قربانيان و بازگشت بدن‌هاي مطهرشان را تضمين کنيم. هم‌چنين مفقودان را شناسايي کنيم که با تمام تلاش‌هاي انجام شده در سطوح مختلف پيشرفت‌هايي حاصل شده است.او ادامه داد: البته متاسفانه در ابتداي کار همکاري دولتمردان عربستان بسيار نامناسب و ناقص بود اما روزهاي آخر بسيار بهتر شد. اميدوارم از اين مرحله بتوانيم به خوبي عبور کنيم البته براي مراحل بعد نيز برنامه‌ريزي‌هايي داريم.

به گزارش خبرنگار ايسنا، هنگام خروج ظريف از مراسم گرامي‌داشت حاج محمدرحيم آقايي‌پور که در دانشگاه امام صادق (ع) در حال برگزاري است چهار يا پنج دانشجو با صداي بلند شعار "مرگ بر آمريکا" سر دادند. هنگام سوار شدن وزير امور خارجه به خودرو يکي از دانشجويان دانشگاه بدون در نظر گرفتن شرايط حاکم بر فضاي گرامي‌داشت اين جانباخته با فرياد از محمد جواد ظريف پرسيد «مخاطب صحبت‌هاي امروز آقا، کيست؟» که اين جمله را چند بار و هر بار با صداي بلندتري تکرار کرد. به دنبال بي‌پاسخ ماندن سوالش با فرياد بلندي شعار مرگ بر آمريکا را سر داد و دو سه دانشجوي هم‌فکرش او را همراهي کردند.پس از خروج ظريف از محوطه مراسم يکي از اساتيد دانشگاه با ناراحتي خطاب به اين دانشجويان گفت: آيا شما دانشجوي امام صادق (ع) هستيد؟ اي بي‌ادب‌ها آيا انسان جلوي ميهمان خود شعار مرگ سر مي‌دهد؟ جمع زيادي از حاضران با اين استاد دانشگاه امام صادق (ع) همراهي کردند.

قابل ذکر است، محمد رحيم آقايي پور، ديپلمات ايراني و اولين سفير ايران در اسلووني در فاجعه منا که منجر به درگذشت تعداد زيادي از زائرين خانه خدا شد، جان به جان ‌آفرين تسليم کرد.