کد خبر: ۱۰۶۱۸۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۸۱

مک کارتي: اوباما با ايران مهربانتر از آمريکا رفتار مي‌کند

رئيس جناح اکثريت جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا با انتقاد از باراک اوباما گفت او قصد دارد ممنوعيت صادرات نفت ايران را بردارد اما با برداشته شدن ممنوعيت صدور نفت آمريکا مخالف است.
به گزارش پايگاه اينترني مک کارتي، رئيس جناح اکثريت جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا، او در پايگاه اينترنتي خود در انتقاد از اوباما، بيانيه‌اي منتشر کرد. مک کارتي در اين بيانيه نوشت: مي دانيم برداشته شدن ممنوعيت از صادرات نفت هم براي اقتصاد خوب است و هم ايجاد شغل مي کند. همچنين مي دانيم برداشته شدن ممنوعيت جايگاه ژئوپوليتکي ما را تقويت مي کند و با قرار دادن منابع جايگزين انرژي در اختيار متحدان ما ، وابستگي آنها را به کشورهايي که از انرژي همچون سلاح استفاده مي کنند کاهش مي دهد. اما پرسشي بزرگ وجود دارد. چرا رئيس جمهور آنچنان که با ايران رفتار مي کند با کشور خودش رفتار نمي کند؟

در ادامه اين بيانيه آمده است: دولت آمريکا در گفتگوهاي هسته اي با ايران موافقت کرد تحريم نفتي اين کشور را بردارد. اوباما با اين اقدام به تهران امتيازي کليدي داد. همه مي دانند برداشته شدن تحريم چقدر به اقتصاد ايران کمک مي کند و موجب تقويت آن مي شود. بدين ترتيب، پول بيشتري عايد ايران مي شود و نفوذش را افزايش مي دهد. اما رئيس جمهور به همين اندازه با مردم آمريکا مهربان نيست.

پس از آنکه رئيس جناح اکثريت اعلام کرد برداشته شدن ممنوعيت از صدور نفت آمريکا را به رأي مي گذارد، کاخ سفيد بلافاصله گفت رئيس جمهور از اين طرح حمايت نخواهد کرد.

مک کارتي در ادامه ادعا کرد: «اگر روسيه مي خواهد از منابع انرژي خود به عنوان سلاح ضد دوستان و متحدان ما استفاده کند ، پس بايد ما نيز از منابع انرژي خود استفاده کنيم و آنان را از شر روسيه خلاص کنيم. اجازه بدهيد نفت و گاز آمريکا را به هر يک از متحدانمان که نياز دارد بفروشيم. ما رهبراني مي خواهيم که براي منافع آمريکا بجنگند. اما به نظر مي رسد رئيس جمهور بيشتر نگران اقتصاد ايران است تا اقتصاد خودمان».