کد خبر: ۱۰۶۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۳

امیرعبداللهیان:ازاراده مردم یمن دربرابرمداخلات خارجی حمایت میکنیم



معاون عربی و آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به حمایت ایران از اراده مردم یمن در برابر مداخلات خارجی گفت: حقوق مردم یمن در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و دفاع از حق حاکمیت خویش تردید ناپذیر است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در دیدار با شورایعالی انقلاب یمن در خصوص تحولات یمن با اشاره به حمایت ایران از اراده مردم یمن در برابر مداخلات خارجی گفت: حقوق مردم یمن در صیانت از استقلال، تمامیت ارضی و دفاع از حق حاکمیت خویش تردید ناپذیر است و این امر را یک راهبرد مورد احترام جهانیان می دانیم.

معاون عربی آفریقا وزارت خارجه در خصوص بحران یمن تاکید کرد: بحران یمن راه حل نظامی ندارد و تنها راه حل آن احترام به آراء و حقوق تمامی طرفهای یمنی از سوی همسایگان خویش است و راه برون رفت از بحران جاری شروع گفتگوها و تلاش برای یافتن راه حلهای سیاسی بر اساس خاستگاه همه گروه‌های یمنی و مردم یمن است.

امیر عبداللهیان با اشاره به مسئوليت سازمان ها و مسولیت نهادهاي بين المللي در تلاش برای توقف فوري حملات خارجي عليه مردم يمن افزود: حمله به مناطق مسكوني، ‌مدارس، ‌بيمارستان ها نقض آشكار و صريح حقوق و قواعد بشردوستانه است و ضرورت دارد تا سازمان ملل اقدامات لازم را براي حفاظت از سلامت و امنيت شهروندان و غيرنظاميان به ويژه زنان و كودكان يمني و رفع محاصره یمن به عمل آورند.

 «نائف القانص» رئیس شورایعالی انقلاب یمن در اين دیدار گفت: ما در موضع دفاع از نفس و حمایت از استقلال یمن بسر می بریم و برای این راهبرد مردمی تاكنون بيش از ۱۳ هزار شهيد و ۲۰ هزار مجروح داده ایم.

وی با اشاره به سكوت سازمانهای بین المللی در برابر تجاوزات خارجی و محاصره غیر انسانی يمن افزود: حقيقتي را كه همه دنيا بايد بدانند اينست كه بحران فعلی یمن، بحران یک گروه علیه یک طرف خارجی نیست بلکه این بحران مبارزه تمامی گروههای یمنی در دفاع از خود و حق حاکمیت خود در مقابل مداخلات خارجی است