کد خبر: ۱۰۶۲۲۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۸۱

نایب قانص: پاسخ یمن به عربستان سنگین خواهد بود/ ما بر عکس آل سعود به غیرنظامی ها حمله نمی کنیم

- نایب رییس شورای انقلاب یمن با تاکید بر اینکه پاسخ یمن به عربستان سنگین خواهد بود، اظهار داشت: نوع عملیات یمن از این پس در مقابل عربستان متفاوت خواهد بود که نمونه آن حمله روز گذشته یمن به ناو جنگی عربستان بود که در آب های یمن غرق شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، اعضای شورای عالی انقلاب یمن با حضور در نشست خبری ایرنا به سوالات خبرنگاران داخلی و خارجی پاسخ دادند.
نایف قانص با بیان اینکه امروز وارد هفتمین ماه حملات ددمنشانه عربستان به یمن می شویم، اظهار داشت: این حملات به هیچ وجه توجیه پذیر نیست و این حملات برای تثبیت دیکتاتوری آل سعود است.
وی هدف اصلی از ایجاد این حملات در یمن را ایجاد مشکلات طایفه ای در این کشور دانست و افزود: دیکتاتوری آل سعود خود را خاندان حاکم بر عربستان و تمام منطقه می داند و ما در هیچ عصر و تاریخی با رژیم ظالمی همچون آل سعود مواجه نبوده ایم.
نایب رییس شورای انقلاب یمن ادامه داد: آل سعود نه تنها مردم یمن را زیر آتش خود گرفته اند بلکه 25 میلیون یمنی را تحت محاصره قرار داده اند و اجازه ورود مواد غذایی، نفت و سوخت را به یمن نمی دهند.
وی با تاکید بر اینکه امروز یک فاجعه انسانی در یمن رخ داده است، اظهار داشت: شرایط کنونی در یمن فاجعه بار است، 13 هزار شهید، 20 هزار زخمی و 21 میلیون نفر زیر خط فقر نتیجه حملات آل سعود به یمن است.
نایب قانص با تاکید بر اینکه یمن عملیات نظامی علیه آل سعود را به صورت تدریجی آغاز کرده است، گفت: صبر و بردباری یمن به عنوان دولتی که از حق و حقوق خود دفاع می کند با صبر آل سعود که احمقانه رفتار می کند، فرق دارد و پاسخ ما به آنان سنگین تر خواهد بود.
وی اضافه کرد: بی شک جهان می داند حملات و موضع گیری ما هدفمند و متمرکز خواهد بود هدف ما ارتش رژیم متجاوز است و ما بر عکس عربستان هیچ یک از شهروندان عربستان را نکشتیم ولی آنان به جشن های عروسی ما نیز حمله می کنند، موسسات فنی و حرفه ما را زیر آتش می گیرند و همواره هدفشان مردم یمن است.
قانص ادامه داد: ما هیچ وقت به مردم عربستان حمله نکردیم و همواره ارتش عربستان را مورد حمله قرار دادیم.
وی تاکید کرد: از این پس نوع عملیات ما متفاوت خواهد بود، نمونه آن حمله روز گذشته یمن به ناو جنگی متعلق به ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان سعودی بود که ما این ناو را در آب های یمن غرق کردیم.
وی خطاب به آل سعود گفت: اگر آل سعود به اقدامات خود علیه یمن ادامه دهد ما آنان را نیز غرق خواهیم کرد.
وی با اشاره به حمله آل سعود به یک جشن عروسی، گفت: در این جشن عروسی سه عروس و داماد و 23 نفر کشته شدند و این اقدامات نشان دهنده واکنش یک رژیم ناتوان است