کد خبر: ۱۰۶۲۳۰
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۶۴۰

به مناسبت هفته ناجا اضافه خدمت‌ سربازان بخشیده می‌شود


وی ادامه داد: برای سربازان متاهل نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا بتوانند با خیال راحت خدمت مقدس سربازی را به پایان برسانند.
 رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا گفت: در هفته ناجا بعضی از اضافه خدمت‌های سربازان بخشیده می‌شود.

به گزارش ایسنا، سردار سیدحمید صدرالسادات، امروز 16 مهر ماه در حاشیه افتتاح طرح تحول خدمات‌رسانی به مردم در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در هفته ناجا بعضی از اضافه خدمت‌ها بخشیده می‌شود، عنوان کرد: اضافه خدمت‌های سنواتی که به تاخیر افراد در معرفی خود گفته می‌شود، امکان بخشودگی ندارند، اما اضافه خدمت‌هایی که بر اثر بی‌انضباطی سربازان صورت گرفته است می‌تواند با دستور فرمانده بخشیده شود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که سه ماه تاخیر در معرفی داشته‌اند سه ماه اضافه خدمت برای آنان در نظر گرفته می‌شود، افزود: افرادی که بیش از سه ماه تاخیر در معرفی داشته‌اند 6 ماه و کسانی که بیش از یک سال تاخیر داشته‌اند علاوه بر مدت 6 ماه اضافه خدمت به مراجع قضایی نیز معرفی می‌شوند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا افزود: کسانی که اضافه خدمت به آنان تعلق می‌گیرد اگر خدمت خود را به خوبی انجام دهند تا دو سوم از اضافه خدمت آنان نیز بخشیده می‌شود که در عید غدیر سال گذشته طبق فرموده مقام معظم رهبری تمام اضافه خدمت‌ها، بخشیده شد.

صدرالسادات با بیان اینکه افراد از سن 19 تا 50 سالگی طبق قانون سرباز محسوب می‌شوند، عنوان کرد: از این سال‌ها دو سال آن به صورت خدمت سربازی و باقی سال‌ها با نام ذخیره اول و دوم هستند که در بعضی از حوادث تمرین و رزمایش‌ها ممکن است از افرادی که در سال‌های ذخیره هستند، کمک گرفته شود.

وی با بیان اینکه در مرحله اول ثبت‌نام مشمولان غایب سال گذشته شروع شده است، اظهار کرد: 290 هزار نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که درخواست‌ها بررسی و برای مشمولان پیامک ارسال شده است.

صدرالسادات ادامه داد: از این تعداد 7000 نفر واجد شرایط تشخیص داده نشده همچنین 10 هزار نفر نیز در مدارک خود نقص داشته‌اند.

رییس سازمان وظیفه عمومی ناجا با اشاره به اینکه از نظر سازمان وظیفه عمومی کار به درستی پیش رفته است، تصریح کرد: در این طرح 150 هزار نفر جریمه‌های خود را پرداخت کرده و 140 هزار کارت معافیت نیز صادر شده است که با توجه به درخواست مکرر مردم تصمیم گرفته شده تا طرح اول از 20 مهر به مدت دو ماه تمدید شود.

وی با اشاره به افتتاح طرح خدمات‌رسانی، گفت: سازمان وظیفه عمومی ناجا یکی از سازمان‌هایی است که با مردم ارتباط زیادی دارند، اما به طور طبیعی نمی‌توانیم به همه مراجعه‌کننده‌ها جواب دهیم به همین دلیل تصمیم گرفته شده از طریق سامانه‌های مختلف و خدمات الکترونیکی نیز به مردم خدمات ارائه دهیم که در این طرح فرآیندهای اصلاح، انجام کار، بازسازی و اصلاح ساختمان‌های فیزیکی انجام می‌گیرد.

بهمن امیری‌مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی نیز در این مراسم، عنوان کرد: تمام سربازانی که از مراکز آموزش به خراسان رضوی معرفی می‌شوند غربالگری شده و مشکلات آنان شناسایی می‌شود.

وی ادامه داد: برای سربازان متاهل نیز تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا بتوانند با خیال راحت خدمت مقدس سربازی را به پایان برسانند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه برای سربازان برنامه‌های مختلفی داریم، افزود: کلاس‌های آموزشی و جلسات مختلف با فرمانده‌ها برای سربازان برگزار می‌شود تا مشکلات آنان حل شود.
منبع: ایسنا