کد خبر: ۱۰۶۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۳
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۸۹

حمله تند یک ستاره فوتبال به مسئولان عربستان سعودی


عابدزاده می گوید آل سعود را مسلمان واقعی نمی دانم و باید درباره اتفاقات منا پاسخ گو باشد.

احمدرضا عابدزاده می گوید بعضی اتفاقات در مراسم ختم هادی نوروزی را نپسندیده . او دلخور است از این فشار جمعیت برای گرفتن عکس سلفی ،در شرایطی که همبازی های هادی وضعیت روحی مناسبی نداشته اند. احمدرضا از هادی و خانواده اش سخن گفته و البته حمله تندی داشته به فاجعه تلخ در منا. او می گوید مسئولان دولت سعودی باید پاسخگوی قربانیان ایرانی باشند.

* بعد از فوت غيرمنتظره هادي نوروزي در همه مراسم مربوطه شركت كرديد. در اين باره كمي صحبت مي‌كنيد.

هادي نوروزي بازيكن و كاپيتان پرسپوليس بود و جايگاه كاپيتان پرسپوليس همواره محفوظ است. وظيفه‌ام مي‌دانستم و مي‌دانم از هيچ كاري دريغ نكنم و هنوز هم رفتن اين جوان دوست‌داشتني را باور نكرده‌ام. هادي سالي به پرسپوليس پيوست كه افشين پيرواني سرمربي و من مربي تيم بوديم و به دليل همكاري‌مان از او خاطره دارم. اميدوارم باشگاه پرسپوليس و نفت نسبت به پرداخت سريع مطالبات هادي نوروزي اقدام كنند تا خانواده‌اش در اين زندگي پرخرج امروزي سختي نكشند و در عين حال به باشگاه پيشنهاد مي‌كنم تا زماني كه پسر هادي به سن قانوني مي‌رسد، هر فصل قراردادي براي نوروزي تنظيم شود، به قدري كه خانواده‌اش تأمين باشند. در فوتبالي كه قراردادهاي ميلياردي داريم، مي‌توان اسم نوروزي را در ليست قراردادها گذاشت و يا حقوقي ماهانه به خانواده‌اش پرداخت كرد اما درباره عكس سلفي هواداران هم صحبتي دارم.

* بفرماييد؟

چند سالي مي‌شود عكس سلفي مد شده و خود من هم عكس سلفي گرفته‌ام اما هر كاري زمان و مكاني دارد. مجلس ختم جاي عكس يادگاري گرفتن نيست. هواداراني كه با فوتبالي‌ها عكس سلفي مي‌گيرند، چهره‌هاي مذكور را دوست دارند و اين موضوع را همگي درك مي‌كنيم ولي مسجد يا بهشت ‌زهرا (س) جاي عكس يادگاري گرفتن نيست. من خودم تك تك هموطنان و هواداران فوتبال را دوست دارم و محبت اين عزيزان را فراموش نمي‌كنم. از آنها خواهش مي‌كنم رعايت مجلس و عزاداران را بكنند. ما با چشم قرمز، لباس مشكي و احوال به هم ريخته مي‌رويم مجلس ختم و روحيه‌مان مناسب عكس يادگاري نيست. اصلاً درست نيست در حالي كه خانواده و صاحبان عزا جلوي در مسجد ايستاده‌اند و دل‌شان خون است، ما مقابل چشم آنها بايستيم و عكس يادگاري بگيريم. در مراسم هادي نوروزي نيز خيلي‌ها دنبال عكس سلفي بودند. از من گرفته تا كريم باقري، علي كريمي و رضا شاهرودي به اين هواداران عزيز گفتيم اينجا و اين مجلس جاي عكس نيست.

* صحبت خاصي داريد؟

مهرماه امسال تلخي‌هايي داشت؛ از رفتن هادي گرفته كه ورزش را عزادار كرد تا درگذشت حدود 500 هموطن در مراسم حج! رژيمي كه يك جرثقيل را نمي‌تواند كنترل كند و با يك باد تند به صحن مسجدالحرام سقوط مي‌كند، چه ادعايي مي‌تواند داشته باشد. اينها با پول نفت صاحب ثروت شده‌اند اما فقط ثروت دارند و چيز ديگري در چنته ندارند. اداره مناسك حج كار سختي نيست، يك برنامه‌ريزي مي‌خواهد و يك كادر اجرايي، ولي همين كار را بلد نيستند و اين ‌جوري چند كشور مسلمان را عزادار كردند. آل‌سعود گستاخ شده بود و تلنگر جدي رهبري باعث شد اين آدم‌هاي سنگ‌دل و بزدل حساب كار دست‌شان بيايد. من آل‌سعود را مسلمان واقعي نمي‌دانم. اينها عرضه ندارند حج را ميزباني كنند. بايد برگزاري مراسم حج را به كشور ايران بسپارند و به كار خودشان كه همان پاچه‌خواري است، بپردازند. شخصاً به خانواده‌هاي حجاج عزيزي كه از خانه خدا به سوي پروردگار رفتند، تسليت مي‌گويم و شريك غم اين هموطنان هستم.

منبع: خبرآنلاین