کد خبر: ۱۰۶۲۳۷
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۱
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۵۹

ولایتی: عربستان باید بسرعت به وضعیت گم شدگان رسیدگی کند


 رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت عربستان سعودی باید بسرعت به وضعیت گم شدگان فاجعه منا رسیدگی کند.

به گزارش  ایرنا، دکتر علی اکبر ولایتی روز پنجشنبه در حاشیه کنگره بین المللی طب مکمل و جایگزین در مشهد در جمع خبرنگاران افزود: فاجعه منا در تاریخ حج کم نظیر و مصیبت بزرگی برای جهان اسلام است.

وی گفت: دولت عربستان سعودی باید در این زمینه پاسخگو باشد، تحویل اجساد جانباختگان این فاجعه و رسیدگی به وضعیت گم شدگان از نخستین وظایف دولت آل سعود است.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه آمار گم شدگان مدام در حال تغییر است افزود: مسوولان دولت عربستان باید به وظایف خود در قبال زائران خانه خدا عمل کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تشکیل کمیته حقیقت یاب ادامه داد: باید توسط این کمیته علت فاجعه منا و میزان قصور عربستان سعودی مشخص شود.
ولایتی گفت: همچنین برای جلوگیری از بروز اینگونه حوادث باید در سطح جهان اسلام در خصوص مدیریت مناسک حج تصمیم گیری شود تا مسلمانان با حفظ امنیت و در کمال آرامش فضیلت الهی حج را به جا آورند.
در فاجعه رمی جمرات در منا که دوم مهرماه همزمان با عید قربان رخ داد 464 حاجی ایرانی جان باختند.
به گفته رییس سازمان حج و زیارت 308 پیکر از جانباختگان حادثه منا تاکنون به ایران انتقال یافته ولی وضعیت 71 نفر از این حجاج هنوز نامعلوم است