کد خبر: ۱۰۶۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۸۹۸

فومنی: انتخابات محل جنگ نیست/ ما با گروه های تندرو ائتلاف نمی کنیم


 دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه انتخابات محل جنگ نیست بلکه محل برادری است، گفت: در تمام استانها به صورت مستقل برای انتخابات وارد خواهیم شد و به هیچ عنوان با هیچ گروه تندرویی ائتلاف نخواهیم کرد.


به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا حجت الاسلام والمسلمین محمدزارع فومنی عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی انتخاباتی با اعضای شورای مرکزی و دبیران استانی و روسای کمیته ها، افزود: هنگام شروع فعالیت خواستیم کارکرد حزبی داشته باشیم و بر این مبنا عمل کردیم که وارد ائتلاف با جبهه ای نشویم، چرا که در دنیا احزاب به عنوان پشتوانه نظام هستند.
وی افزود: اما در کشور ما به احزاب اهمیت داده نشده و متاسفانه کارکرد احزاب روزمره و مربوط به مسئله انتخابات است به طوری که رسالت خود را نتوانسته اند به خوبی پیاده کنند.
فومنی با بیان اینکه در عرصه ها و چارچوب های مختلف فعالیت خواهیم داشت، گفت: با استناد به بیانات بنیانگذار انقلاب اسلامی که فرمودند حفظ انقلاب و نظام از اوجب واجبات ما خواهد بود؛ به همه آنهایی که کارکرد حزبی دارند توصیه می کنیم که به چارچوب قانون اساسی عمل کنند.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه بحث اصلی ما در مورد برگزاری انتخابات پرشور است، خاطرنشان کرد: انتخابات محل جنگ نیست، بلکه محلی برای برادری است.
فومنی در ادامه به ویژگی های افرادی که نامزد می شوند، اشاره کرد و گفت: اینکه نمی شود هرکس از راه می رسد نامزد شود بنابراین باید یک دستگاه نظارتی وجود داشته باشد، اینکه بعضی ها نسبت به دستگاه های نظارتی انتقاد دارند، باید بدانند در تمام دنیا کسانی که نامزد می شوند، یک نظام نظارتی بر آنها مسلط است.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات با بیان اینکه ما با انحصارطلبی مخالفیم، خاطرنشان کرد: به عنوان یک حزب اصلاح طلب و میانه رو و پیرو خط رهبری برای عرصه انتخابات با حضور حداکثری وارد خواهیم شد.
وی ادامه داد: ما از بطن مردم و صدای مردم هستیم و صدای مردم را در انتخابات مجلس آینده به گوش تمام انحصارطلبان چپ و راست خواهیم رساند.
فومنی با اشاره به فعالیت تشکل متبوعش در تهران برای انتخابات مجلس آتی، گفت: در تهران بزرگترین نامزدهای مستقل و میانه رو را اعلام خواهیم کرد.
دبیرکل حزب مردمی اصلاحات تاکید کرد: در عرصه انتخابات شعار ما این است که صدای مردم صدای خداست و با همین رویکرد وارد خواهیم شد.
فومنی خطاب به دبیران کل استان های حزب مردمی اصلاحات، تأکید کرد: از همین تریبون به شما اعلام می کنم که در استان ها نه با شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و نه با شورای سیاست گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان و گروه های تندرو هیچگونه همکاری نداشته باشید و حتی با آنها وارد ائتلاف نیز نشوید.
فومنی خطاب به دولت یازدهم گفت: اگر می خواهید مردم آزاد انتخاب کنند، اجازه دهید نخبگان ما که توانایی و تخصص و تعهد دارند وارد عمل شوند.
در ادامه سیدمحمد غرضی فعال سیاسی که دیگر سخنران این نشست بود به انتخابات دهم اشاره کرد و گفت: به نظر من مجلس آتی یک مجلس متعادل خواهد شد، چرا که گروه های تندرو طیف چپ توسط شورای نگهبان و گروه های تندرو طیف راست توسط مردم کنار زده می شوند.
وی گفت: بنده هم نامزد می شوم و اگر کسی بنده را در لیست خود قرار داد که آفرین و اگر هم در لیست خود قرار نداد بازهم آفرین.
این فعال سیاسی اضافه کرد که دولت متعلق به مردم است ولی ما تصور می کنیم که دولت همه کاره است، در حالیکه چنین نیست.
غرضی به فضای سیاست داخلی کشور اشاره کرد و گفت: اگر فضای سیاست مناسب نباشد، احزاب باید این فضا را تغییر دهند این حرف که آیا فضای سیاست داخلی مناسب است یا خیر، نشانه ترس است.
غرضی درباره دولت تدبیر و امید، گفت: دولت یازدهم جانشین دولتی شده که هر روز با هم دعوا و برای مردم گرفتاری و گرانی ایجاد می کرد.
وی ادامه داد: دولت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عاقل است و با همه حرف می زند و نشست و برخاست دارد و در این میان حرف حاکمیت را می زند و کمتر اظهارات شخصی بیان می کند.
وزیر دولت سازندگی خاطرنشان کرد: جامعه آرامشی را به دولت منتقل کرده که دولت به واسطه آن توانایی کار اجرایی کسب کرده است.
غرضی به شرایط رکود اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: این رکود برای دولت روحانی نیست، این رکود اقتصادی از مشروطه آغاز شده و تاکنون هم ادامه داشته است. همواره تکیه به نفت و واردات باعث شده که تولید کنار برود و هنگامی که تولید نباشد، رونق هم نخواهیم داشت.
این فعال سیاسی به برنامه جامع اقدام مشترک اشاره کرد و گفت: یک ملتی در منطقه غرب آسیا پیدا شده که تمام قدرت های سیاسی دنیا را به چالش کشیده است که ما امروز آن را به نام برجام می شناسیم.
وی درباره سیاست خارجی کشور نیز اظهار داشت: سیاست خارجی هر ملت، انعکاس استعداد داخلی است. طرف خارجی هنگامی که می بیند ما نان، آب، گندم، استعداد و اختراعات داریم، سپاه و ارتش داریم عقب نشینی می کند اما وقتی مشاهده کند که ما فاقد اینها باشیم پیشروی خواهد کرد.