کد خبر: ۱۰۶۲۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۱۳۷۶

شگفت‌زدگی ناظران از عملیات نیروی هوایی روسیه/ فقط خلبانان زبردست در عملیات شرکت می‌کنند

 طبق اعلام یک روزنامه روسی، هواپیماهای روسی تنها به اهداف مشخص و از قبل تعیین شده ای چون انبار های مهمات، تسلیحات و سوخت ضربات وارد می کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه روسی ماسکوفسکی کمسمولتس(Moskovsky Komsomolets) در تحلیلی به قلم الکساندر استپانوف از شگفت زدگی ناظران از عملیات نیروی هوایی روسیه در سوریه می گوید و تأکید می کند که هواپیما های روسی تنها به اهداف مشخص و از قبل تعیین شده ای چون انبار های مهمات، تسلیحات و سوخت ضربات وارد می کنند.

گفته می شود وزارت دفاع روسیه به صورت آنلاین از موفقیت های این عملیات خبر داده و برای روزنامه نگاران بریفینگ ها و مصاحبه های فراوانی ترتیب می دهد.

نویسنده مقاله از اینکه نظامیان روس با دقت فراوانی همه جزئیات عملیات را تفسیر می کنند، نتیجه می گیرد که نیروهای روسی فقط بعد از تحقیق در اطلاعاتی که ستاد ارتش سوریه در اختیار آنها می گذارد، برای عملیاتها اقدام می کنند. همراهی این گزارش ها با مطالب ویدیویی هم یکی دیگر از نوآوری های مهم در فعالیت نظامیان روس است.

نویسنده در ادامه می نویسد: ایالات متحده یک سال است که بی فایده صحرای سوریه را بمباران می کند و بعد از 6 هزار ضربه، تنها سه تصویر فاقد دقت لازم را منتشر کرده است. ولی گروه هواپیماهای روسی طی چند روز به تأسیسات داعش 60 ضربه وارد کرده و بیش از 50 عدد از تأسیسات این گروهک را منهدم کرده است.

استپانوف در ادامه مدعی است: هواپیماهای سوخوی روسی به قدری شبه نظامیان را می ترسانند که آنها به این هواپیما های لقب الموت المفاجئ (مرگ ناگهانی) داده اند. نویسنده فرق بین رفتار آمریکا و روسیه در سوریه را در آن می بیند که روسیه می خواهد به وسیله حمله برق آسای هوایی گرده مجموعه تروریستی داعش را بشکند.

شنود مکالمات بین شبه نظامیان نشان می دهد که هواپیما های روسی در جاهایی ظاهر می شوند که تروریست ها کمتر از همه منتظر آنها هستند. نویسنده تأکید می کند که دقت اصابت بمب ها و موشک های روسی نباید باعث تعجب شود زیرا تنها بهترین خلبانان و برندگان جوایز مسابقه دارتس هوایی وزارت دفاع روسیه به سوریه اعزام شده اند. مسابقه علاقه مندان به شرکت در عملیات سوریه از کنکور آکادمی نظامی بالاتر است زیرا یک خلبان نیروی هوایی در مرکز روسیه می تواند ماهی 100 هزار روبل حقوق بگیرد ولی در سوریه3.5 تا 4 برابر بیشتر دریافت می‌کند که البته جان او به مبلغ 6 میلیون روبل بیمه شده و در کنار همه اینها باید به سایر امتیازات نیز اشاره کرد.