کد خبر: ۱۰۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۵۷۱

ماموریت های یگان ویژه ناجا چیست؟

 مهر نوشت: فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی، یکی از ماموریت های یگان ویژه را حفظ توان و آمادگی دانست وگفت: این آمادگی برای این است تا بتوان در مقابل حرکات دشمن به موقع واکنش نشان داد.

سردار کرمی در حاشیه رزمایش اقتدار یگان ویژه در هفته ناجا در جمع خبرنگاران گفت: کشور در آرامش کامل است و ضریب امنیت در کشور بالاست و رزمایش یگان ویژه برای ملت ایران امید آفرین و برای دشمنان کشور هراس آفرین است

وی با بیان اینکه یگان ویژه در هر شرایطی آماده است، اظهار کرد: در طول هفته ناجا برنامه های مختلفی برای ارایه توان خود برای مردم و جوانان برگزار کردیم تا آنها با قابلیت های این یگان آشنا شوند.

فرمانده یگان های ویژه نیروی انتظامی با بیان اینکه آمادگی و توان نیروها و بکارگیری تجهیزات نوین و پیشرفته اولویت همیشگی است، افزود: موفق به ساخت تجهیزاتی شدیم که در تولید آنها از ۸۰ درصد ظرفیت داخلی و بدون وابستگی به خارجی ها بهره بردیم و در این زمینه با کشورهای دیگر در رقابت هستیم.

سردار کرمی با بیان اینکه یگان ویژه اولین یگان حاضر در ماموریت هاست، گفت: در عملیات هایی چون مهار آتش سوزی جنگل ها، اولین و آماده ترین واحد یگان ویژه است و در مخاطرات طبیعی چون زلزله، خدمات قابل قبولی ارایه کرده ایم.

کرمی با بیان اینکه امسال نیز همچون سال های گذشته همزمان با اربعین حسینی برنامه های ویژه ای داریم به اختراعات و ابتکارات این نیرو اشاره کرد و گفت: یگان ویژه معمولا همیشه از اولین ها و برترین هاست و در استفاده از ظرفیت ها و ابتکارات به ۱۵ مورد رسیده است.

وی ادامه داد: بخش عمده ای از واحدهای یگان ویژه در تهران مستقر است و در مراکز استان ها نیز متناسب با جمعیت، واحدهای ویژه ای استقرار یافته اند.

فرمانده یگان های ویژه ناجا همچنین در مورد چترریزی بانوان گفت: اولین زن بعد از انقلاب از نیروهای یگان ویژه بعد از یک تمرین فشرده موفق به پرش شد و چتر ریزی بانوان در قالب یک تیم از کارکنان رسمی و تعدادی از داوطلبان پلیس افتخاری صورت گرفت و این نیز یکی از این اولین ها و برترین ها در یگان ویژه است.

فرمانده یگان ویژه با تاکید بر اینکه به دنبال کادر سازی و تقویت زیرساخت ها هستیم، گفت: با همکاری فرماندهان و مسئولان ذی ربط در صدد ایجاد بسترهای حضور بیشتر بانوان در یگان ویژه و ماموریت های این یگان هستیم.

سردار کرمی با اشاره به اینکه ماموریت اصلی این واحد در نیروی انتظامی کنترل اغتشاشات است، گفت: به دلیل تهدیداتی که در پیرامون کشور ما وجود دارد، ضمن آمادگی کامل، آموزش رزمی - امنیتی نوین را به نیروهای خود ارایه کرده ایم تا در شرایط امنیتی سریع ترین واکنش ها را نشان بدهند.

سردار کرمی با بیان اینکه آموزش ها در دو بخش عمومی و تخصصی است، گفت: تمرین های تخصصی به شکل میدانی و با میانگین روزانه ۸ ساعت کار فشرده در راستای ورزیدگی، قدرت و سرعت عمل و استفاده از تجهیزات نوین صورت می گیرد.