کد خبر: ۱۰۶۲۹۰
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۴۲۴

هشدار اف‌بی‌آی نسبت به رشد ایدئولوژی داعش در آمریکا


مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفت که ده‌ها تن از مردم آمریکا با حامیان خارجی داعش در تماس هستند و اف‌بی‌آی نمی‌تواند بر آنها نظارت کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری ان‌بی‌سی، جیمز کومی، مدیر اف‌بی‌آی ماه‌هاست هشدار می‌دهد که زمانی که حامیان داعش فردی را از طریق پیام‌ها در شبکه اجتماعی در آمریکا می‌یابند، با استفاده از نرم‌افزار رمزگذاری ارتباطات دیگر اجازه نمی‌دهند که اف‌بی‌آی بر آنها نظارت کند؛ حتی با حکم دادگاه. ‌

جیمز کومی روز پنج‌شنبه در کمیته امنیت داخلی گفت: داعش در حال ارسال پیام مسمومی است که در روح‌های آشفته تاثیر می‌گذارد. چالشی که با آن مواجه هستیم مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه در سراسر کشور، ارزیابی جایی که آنها در طیف بین مصرف این سم و واکنش در برابر آن قرار می‌گیرند و اخلال در کار آنها پیش از عمل است.

در همین حال نیکولاس راسموسن، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا گفت که 28 هزار تن طی سه سال گذشته به مناطق تحت کنترل داعش سفرکرده‌اند که شامل 5000 تن از کشورهای غربی و 250 تن از آمریکا می‌شود.

بسیاری از سناتورها نگران هستند که تروریست‌ها می‌توانند در میان پناهجویان سوری به آمریکا بیایند. مدیر اف‌بی‌آی تاکید کرد: ما در این باره بسیار مراقب هستیم اما نمی‌توان گفت که خطری وجود ندارد.

در همین حال جی جانسون، وزیر امنیت داخلی آمریکا گفت که توانایی دولت برای نظارت بر پناهجویان بلقوه ارتقا یافته است. به گفته وی این روند زمانی آغاز شد که آژانس پناهجویان سازمان ملل به دولت فدرال اطلاع داد که افرادی تلاش دارند به آمریکا بیایند که اقوامی در آنجا دارند. نمایندگانی از وزارت امور خارجه آمریکا و سرویس‌های شهروندی و مهاجرت آمریکا با پناهندگان دیدار و مصاحبه خواهند کرد و اسامی آن‌ها با داده‌های اطلاعاتی بررسی خواهد شد.