کد خبر: ۱۰۶۲۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰
printنسخه چاپی
sendارسال به دوستان
تعداد بازدید: ۷۶۴

آمادگی یگان ویژه برای برخورد با گروه‌های تروریستی


فرمانده یگان‌های ویژه ناجا از ارائه آموزش به مأموران یگان ویژه به منظور برخورد با گروه‌های تروریستی و نیروهای خرابکار خبر داد.

به گزارش ایسنا، سردار حسن کرمی عصر پنجشنبه در حاشیه رزمایش اقتدار یگان‌های ویژه ناجا که با حضور نایب رییس مجلس شورای اسلامی و شماری از شهروندان برگزار شد با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های یگان ویژه حفظ نظم و امنیت در کشور است، خاطرنشان کرد: به حمدالله کشور ما از ضریب امنیتی بالایی برخوردار است اما ما سعی می‌کنیم همواره این آمادگی را بالا برده و در مقاطعی آن را به نمایش بگذاریم.

وی با بیان اینکه مردم نیز می‌توانند از دستاوردهای یگان ویژه بازدید کنند و در مراسم امروز نیز شماری از آنان حضور داشتند، ادامه داد: ما نیز در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی بعضا حضور پیدا کرده و با افراد در ارتباطیم.

کرمی درباره تجهیزات ساخته شده در یگان ویژه و امکانات این نیرو خاطرنشان کرد:‌ تجهیزات یگان ویژه در داخل کشور تولید شده و ما نیازی به خارجی ها نداریم.

فرمانده یگان ویژه ناجا با اشاره به عملیات‌های مردم یاری این نیرو اظهار کرد:‌علاوه بر مأموریتی که یگان ویژه بر عهده دارد ما در حوادث مختلف حضور داریم. به عنوان مثال در آتش سوزی جنگل‌ها از امکانات یگان ویژه بهره گرفته و در امدادرسانی به زلزله ها نیز نیروهای یگان ویژه از اولین واحدهای مستقر بوده‌اند.

کرمی در پاسخ به سوالی درباره نحوه توزیع نیروهای یگان ویژه در سطح کشور اظهار کرد: ماموران ما در هر استان به نسبت جمعیت و مواردی که باید مدنظر قرار بگیرد توزیع شده‌اند.

یگان ویژه یگان اولین‌هاست

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرش ماموران زن یگان ویژه با چتر اشاره کرد و با بیان اینکه یگان ویژه یگان اولین‌هاست و تا به حال بیش از 15 اقدام پلیسی را برای نخستین بار در کشور انجام داده است گفت: برای اولین بار در نیروهای مسلح از بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مأموران زن یگان ویژه نیز با چتر از ارتفاع پرش داشته‌اند. این مأموران تمرینات فشرده‌ای داشته و در نهایت با توجه به علاقمندی خودشان و نیازی که در این خصوص احساس می شد پرش داشتند.

فرمانده یگان ویژه ناجا با بیان اینکه مأموریت اصلی ما کنترل اغتشاشات است، خاطرنشان کرد: یگان ویژه واحدی است که 24 ساعته آماده به کار است.

وی درباره برخورد یگان ویژه با اقدامات تروریستی و گروه‌های خرابکار نیز اظهار کرد: همان طور که گفتم مأموریت اصلی ما کنترل اغتشاشات است اما با توجه به شرایط منطقه ما آموزش ‌های لازم را به برخی از نیروهایمان داده‌ایم تا آمادگی مواجه با نیروهای تروریستی، تکفیری و دیگر گروه‌های خرابکار را داشته باشند و بتوانند عکس العملی به موقع در مقابل تحرکات احتمالی نشان دهند.

کرمی درباره اقدامات یگان ویژه در ورزشگاه‌ها نیز گفت: تامین امنیت ورزشگاه‌ها در برگزاری مسابقات لیگ برتر فوتبال از جمله دیگر مأموریت‌هایی است که یگان ویژه در آن حضور دارد.

وی به فعالیت باشگاه ارسباران و ... نیز اشاره کرد و افزود: در یگان ویژه آموزش‌های مختلفی به مأموران ما داده می شود تا آنان در برابر تهدیدات و اقدامات مختلف آماده عکس العمل سریع باشند.

به گزارش ایسنا در رزمایش اقتدار یگان های ویژه که به مناسبت هفته ناجا برگزار شد حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی نایب رییس مجلس شورای اسلامی حضور داشت و همچنین فرمانده مرزبانی ناجا و جانشین رییس سازمان وظیفه عمومی نیز از دیگر حاضران در این رزمایش بودند. در این رزمایش علاوه بر ارائه توانمندی‌های یگان ویژه و رژه خودروها و تجهیزات این نیرو، مانور رهایی گروگان، برخورد با مجرمین، سقوط از ارتفاع و عملیات سگ‌های یگان ویژه نیز به نمایش درآمد.